bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 001 :: Redan tnie koszty i myśli o zróżnicowaniu oferty

Redan tnie koszty i myśli o zróżnicowaniu oferty (2139)

Notowana na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych łódzka spółka Redan zajmująca się produkcją i dystrybucją odzieży i bielizny ma w tym roku poprawić wyniki operacyjne. Kluczem do realizacji tego celu ma być rozwój sieci dyskontów odzieżowych Textil Market. Sklepy dyskontowe Textil Market, zlokalizowane są przeważnie w miastach do 50 tys. mieszkańców. Oferują odzież, bieliznę i inne artykuły tekstylne. W skład sieci wchodzi ponad 100 placówek zlokalizowanych na terenie całej Polski. Dziś obroty Textil Marketów stanowią już 26% przychodów całej grupy Redan.

reklama

Do tej pory sztandarową marką giełdowej spółki była odzież oznaczona marką Top Secret i sprzedawana w salonach o tej samej nazwie. W ubiegłym roku co prawda sieć zwiększyła obroty, ale obciążyła wyniki całej grupy 10,4 mln zł straty netto. Dodatkowo ten wynik obniżyło jeszcze 21,2 mln strat i rezerw związanych z kosztami wyprzedaży starych zapasów w 2004 roku.

Zdaniem Piotra Kulawińskiego, prezesa Redanu, pierwszy kwartał tego roku przyniesie jeszcze kilka milionów złotych straty netto. Kolejne miesiąca mają być lepsze, gdyż wyników grupy nie będą obciążały straty z eksportu i koszty utrzymania biurowca, do którego spółka w zeszłym roku dołożyła 13 mln zł. Teraz budynek ma być wystawiony na sprzedaż. Następnie biurowiec ma być wzięty w leasing, co pozwoli zarabiać na wynajmowaniu jego powierzchni. Kolejnym zabiegiem mającym wpływ na wyniki grupy ma być rezygnacja ze sprzedaży hurtowej za granicą oraz likwidacja punktów sprzedaży ulokowanych w nietrafinych lokalizacjach.
Prezes spółki zapowiedział także wprowadzenie nowej strategi. Produkty mają być skierowane do młodych ambitnych klientów. Towarzyszyć temu ma także zmiana wystroju punktów sprzedaży oraz większa różnorodność ich oferty.
W kilku placówkach spółka wydzieli powierzchnię dla licencyjnej marki Morgan. Chce też pozyskać partnerów, którzy uzupełniliby ofertę Top Secret. Redan liczy też na rozwój sprzedaży do hipermarketów, która daje ok. 18% przychodów grupy.
Redan jest spółką notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka zajmuje się projektowaniem, produkcją, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Funkcjonuje w ramach grupy kapitałowej, w której poszczególne spółki zajmują się rozwojem i sprzedażą popularnych marek odzieżowych takich jak Top Secret, Troll, Adesso Fashion (m.in. bielizna damska i męska) oraz Happy Kids (bielizna dziecięca).
Te dwie ostatnie marki sprzedawane są głównie na terenie hipermarketów Tesco. Asortyment oferowany jest na wydzielonych stoiskach na terenie hieprmarketów. Stoiska zbudowane są w oparciu o koncepcję „sklepu w sklepie”, w której klienci hipermarketów mogą dokonywać zakupów markowej odzieży w warunkach bardzo zbliżonych do klasycznych sklepów monobrandowych zlokalizowanych w galeriach handlowych. Obecnie istnieje już 6 sklepów Adesso i Happy Kids w Tesco. Planowane jest dalszy szybki rozwój tej sieci.

Redan S.A.
ul. Aleksandrowska 67/93,
91-205 Łódź
tel. 042 613-86-00
fax 042 613 86 16
e-mail: redan@redan.com.pl
www.redan.com.pl

reklama
Spis treściWydania archiwalne