bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 002 :: Certyfikat pomoże e-sklepom bieliźniarskim

Certyfikat pomoże e-sklepom bieliźniarskim (2080)

Małe sklepy internetowe oferujące bieliznę i rajstopy mogą podnieść zaufanie klientów do tej formy zakupów. Sposobem na to jest dobrowolny certyfikat Euro-Label – nowość na polskim rynku.
Rozpoczynając procedurę przyznania znaku niezależna instytucja dokonuje kontroli pod kątem przestrzegania praw konsumentów, terminowości wysyłania przesyłek oraz rozpatrywania reklamacji. Jeśli sklep pomyślnie przejdzie kontrolę – dostaje e-certyfikat. W Polsce instytucją upoważnioną do nadawania certyfikatu jest poznański Instytut Logistyki i Magazynowania.

reklama

Na liście certyfikowanych e-sklepów jest już ponad 400 firm z Niemiec, Austrii i Francji. W Polsce barierą może być jednak cena. Dla najmniejszych sklepów jest to bowiem wydatek rzędu 2,6 tys. zł za pierwszy rok i ponad 1,5 tys. zł za każdy następny rok nadzoru.
Euro-Label to międzynarodowy certyfikat dla sklepów internetowych. Zaświadcza, że sklep przestrzega przepisów konsumenckich (np. prawa do zwrotu towaru w ciągu dziesięciu dni bez podania przyczyny), rzetelnie i zrozumiale opisują na witrynie warunki sprzedaży, przestrzega zasad ochrony danych osobowych klientów, wysyła towar w terminie i zgodnie z zamówieniem.

reklama
Spis treściWydania archiwalne