bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 002 :: Innowacje w modelach męskiej bielizny mają zwiększyć sprzedaż

Innowacje w modelach męskiej bielizny mają zwiększyć sprzedaż (2683)

Według francuskich producentów bielizny męskiej – panowie każdego roku przeznaczają na zakup bielizny – ok 45 euro (172 zł). Zdaniem przedstawicieli tamtejszej branży to zdecydowanie za mało. Wielu producentów czyni zatem próby zachęcenia panów do częstszych zakupów bielizny.

reklama

Francuskie firmy bieliźniarskie przeprowadziły badania w segmencie męskim. Analiza wyników – pozwoliła na wyciągnięcie następujących dwóch istotnych wniosków. Po pierwsze mężczyźni gustują przede wszystkim w majtkach koloru czarnego, białego ewentualnie szarego. Unikają wzorków i innych kolorów. Jeśli chodzi o modele, to gusta są bardziej zróżnicowane (bokserki, kalesony, slipy). Niektórzy panowie całe życie pozostają wierni ulubionym fasonom, ale większość z nich zmienia je w zależności od ubrania.
W pewnym stopniu jest to zasługą zmiany tendencji w męskim bieliźniarstwie. W 2001 roku pojawił się bowiem trend zbliżający bieliznę męską do damskiej. Rynkowym przebojem stały się Wymyślne, zmysłowe majtki z delikatnej lycry o skomplikowanym wykończeniu i stonowanych nadrukach sprzedawały się świetnie.
Producenci idąc za ciosem, przez ostatnie cztery lata próbowali zainteresować panów fantazyjnymi bokserkami z koronką i stringami. Klientów zachęcano, by odważyli się na więcej niż zazwyczaj. Akcja zakończyła się częściowym sukcesem. Po nowe produkty sięgnęli panowie po czterdziestce.
Jednak w 2005 roku nastąpił powrót do klasycznych form, kolorów i materiałów.
W opinii francuskich producentów, w kwestii ubrań mężczyzna jest stały. Jeśli chodzi o bieliznę, gusta zmieniają się jeszcze rzadziej. W ostatnim dziesięcioleciu wzrosła popularność szortów. Jednak slipy sprzedają się wciąż najlepiej.
We wspomniany badaniach zbadano także preferencje młodzieży. Ta grupa wiekowa zgodnie preferuje szorty. Ulubione kolory to biały, granatowy, czarny lub szary.
Zdaniem francuskich producentów takie preferencje narzucają konieczność minimalizowania tzw. krawieckich fantazji. Jeżeli już występują ozdoby, to powinny być one dyskretne i nie przeszkadzać w dobrym samopoczuciu.
Producenci bielizny męskiej zwracają także uwagę na to, że w przypadku produktów przeznaczonych dla panów wszelkie duże innowacje i eksperymenty raczej zniechęcają. Panowie za główne kryterium wyboru wyznaczają komfort: w pasie, szwach i cięciach. Materiały muszą być tak miękkie i elastyczne, żeby można było o nich zapomnieć.

reklama
Spis treściWydania archiwalne