bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 002 :: www.dobrabielizna.pl - zrewolucjonizuje rynek bielizny

www.dobrabielizna.pl - zrewolucjonizuje rynek bielizny (3756)

Warszawska hurtownia bielizny Partner oraz Centrum Handlu Hurtowego Rajstopami Raj-Pol, właściciele jedynego w Polsce internetowego katalogu bieliźniarstwa i pończosznictwa zamierzają w tym roku dalej rozwijać sprzedaż za pośrednictwem sieci. Chcą też zainteresować katalogiem większą grupę właścicieli sklepów.

Pierwsze trzy kwartały funkcjonowania katalogu dobrabielizna.pl jest dobrym momentem do pierwszych podsumowań. Zdaniem właścicieli katalogu – nowatorski na polskim rynku pomysł zdobywa coraz więcej użytkowników. Rośnie też liczba transakcji realizowanych za pośrednictwem sklepu. Jednak najbardziej cieszy wzrost sprzedaży eksportowej.

reklama

- Od kilku miesięcy notujemy stały wzrost zamówień złożonych za pośrednictwem katalogu dobrabielizna.pl. Coraz większa liczba naszych klientów przekonuje się do udogodnienia jakim jest katalog internetowy – mówi Jerzy Stopczyński, prezes hurtowni Partner.


Od pomysłu do realizacji
Idea powołania do życia katalogu internetowego www.dobrabielizna.pl powstała na przełomie 2003 i 2004 roku. Głównym bodźcem do obrania właśnie tego kierunku rozwoju była analiza trendów zachodzących na rynku handlu hurtowego w różnych branżach gospodarki. Pomysłodawcy założyli, że w ciągu najbliższych lat e-handel będzie rozwijał się bardzo dynamicznie, a bariera technologiczna jaką jeszcze na początku XXI wieku była obsługa komputera i korzystanie z sieci internet powoli zacznie zanikać.

Katalog internetowy bieliźniarstwa i pończosznictwa funkcjonuje w sieci od maja 2005 roku. Od tego czasu systematycznie dodawane są do niego nowe produkty. W obecnej wersji katalogu jest ich już blisko 2 tysiące, choć wprowadzonych zostało o 1,6 tys. więcej. Jednak część modeli zostało już wycofanych ze sprzedaży i stąd wynika dysproporcja. – W pierwszym okresie działalności katalogu musieliśmy wykonać ogromną pracę. Należało bowiem przekonać polskich producentów co do zasadności umieszczenia produktów w katalogu. Część z nich na samym początku sceptycznie podchodziła do naszej idei. Na szczęście udało się to zmienić. Teraz praktycznie wszyscy producenci obecni już w naszym katalogu dbają o stałe aktualizowanie swojej oferty. Przesyłają do nas zdjęcia i opisy nowych produktów, a nasi pracownicy wprowadzają je do katalogu – tłumaczy Jacek Chludziński, właściciel hurtowni Raj-Pol.


Klienci cenią wygodę
Z katalogu dobrabielizna.pl korzystają na codzień głównie detaliści. Serwis obok możliwości przejrzenia oferty produktowej umożliwia także bezpośrednie zamówienie wybranych produktów. W marcu br. liczba zarejestrowanych użytkowników – to znaczy podmiotów gospodarczych prowadzących działalność związaną z handlem bielizną i rajstopami, wzrosła do 400. Serwis zanotował także blisko 18 tys. odsłon w ciągu dwóch pierwszych tygodni marca. – Istotą katalogu nie jest jedynie możliwość zamawiania wybranych towarów. Firmy zajmujące się handlem bielizną w większości cały czas podchodzą do wprowadzonego udogodnienia z pewną rezerwą. To się cały czas zmienia, ale warte podkreślenia jest to, że katalog umożliwia przede wszystkim zapoznanie się z ofertą producentów w jednym miejscu i na podstawie uzyskanych informacji można skonstruować konkretne zamówienie i zrealizować je tradycyjnie – mówi Jacek Chludziński współwłaściciel katalogu internetowego dobrabielizna.pl.


Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej
Właściciele serwisu zgodnie twierdzą, że uruchomiony w połowie zeszłego roku katalog znakomicie promuje polskie produkty poza granicami kraju. Udział zamówień pochodzących z krajów Unii Europejskiej z miesiąca na miesiąc rośnie. – Rosnąca wartość eksportu podpowiada nam, że stworzenie katalogu internetowego dobrabielizna.pl było właściwym kierunkiem rozwoju. Wprowadzamy na rynek rozwiązanie innowacyjne, które w najbliższym czasie zrewolucjonizuje dystrybucję w branży. Firmom, które zrezygnują z udogodnień jakie daje internet, będzie coraz trudniej konkurować na nasyconym rynku europejskim – mówią właściciele katalogu.


Technika w służbie sprzedaży
Przedsiębiorstwa tworzące katalog mają sprecyzowane plany rozwoju już istniejącego produktu. Zamierzają w większym stopniu niż dotychczas dotrzeć z ofertą do właścicieli małych i średnich sklepów z bielizną i rajstopami. Głównym przesłaniem propozycji jest nadanie finalnym klientom uprawnień wystarczających do zapoznania się z cenami detalicznymi. – Nasz pomysł w żaden sposób nie zakłóci tradycyjnych kanałów dystrybucji – producent – hurtownik – detalista – klient. Naszym zamiarem nie jest wyeliminowanie z rynku detalistów. Są oni bardzo ważni, gdyż to oni w czasie osobistego kontaktu z finalnym klientem prezentują towar i niejednokrotnie wskazują na jego mocne strony. Chcemy, aby tak pozostało z tą różnicą, że chcemy aby klienci indywidualni uzyskali dostęp do naszej bazy produktów w cenach zawierających marżę detaliczną. Po jej przejrzeniu i wybraniu interesującego modelu produktu złożą zamówienie u swojego lokalnego detalisty. On przekaże je do nas, odbierze produkty i sfinalizuje transakcje – marża detaliczna powiększy wartość przychodów sklepu – tłumaczy założenia oferty Jerzy Stopczyński.


Odważne plany
Na wiosnę przedstawiciele handlowi katalogu dobrabielizna.pl ruszą w Polskę. Odwiedzą detalistów i zaproponują współpracę. Właściciele katalogu zapowiadają także przeprowadzenie innych działań promocyjnych. – Na tym polu zrobiliśmy już wiele. W poprzednim roku przeznaczyliśmy znaczne budżety na reklamę w tzw. ogólnopolskich i zagranicznych książkach telefonicznych. W tym roku przeszedł czas na zaistnienie w internecie i magazynach branżowych. Po zweryfikowaniu skuteczności poszczególnych elementów strategii komunikacji z rynkiem wybierzemy te najskuteczniejsze i nasilimy nasze działania reklamowe – wierzymy bowiem, że założenia zrobione na papierze znajdą swe odzwierciedlenie w rzeczywistości – deklarują zgodnie Jerzy Stopczyński i Jacek Chludziński.

Warszawska hurtownia bielizny Partner działa w branży bieliźniarskiej od 1984 roku. Na początku lat 90. z firmy produkcyjnej przekształciła się w dystrybucyjną. Obecnie współpracuje z liczącymi się polskimi producentami. W ofercie handlowej znajduje się ponad 5000 wzorów bielizny damskiej, męskiej, dziennej, nocnej, erotycznej, korygującej oraz ciążowej.
Warszawskie Centrum Handlu Hurtowego Rajstopami Raj-Pol działa na rynku od 1992 roku. Początkowo przedmiotem działalności był handel detaliczny. Zdobyte doświadczenia, środki i kontakty umożliwiły zmianę profilu działalności. Dziś firma współpracuje z producentami z Polski i zagranicy.
reklama
Spis treściWydania archiwalne