bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 003 :: Centra Outletowe sposobem na promocję marki

Centra Outletowe sposobem na promocję marki (2337)

Fashion House Outlet Centre w Sosnowcu – centrum sklepów fabrycznych, w którym producenci dobrze znanych międzynarodowych i polskich marek prowadzą sprzedaż nadwyżek produkcyjnych wysokiej jakości eleganckiej bielizny, odzieży, obuwia, kolekcji sportowych oraz dodatków, po obniżonych cenach przez cały rok – zostanie rozbudowane.

reklama

W tej chwili trwają prace przygotowawcze do rozpoczęcia inwestycji. Jej szacowana wartość to 10 mln euro (40 mln zł). Powierzchnia istniejącego już obiektu zostanie powiększona o 7,5 tys. mkw. Po zakończeniu inwestycji na terenie centrum na powierzchni 23 tys. mkw znajdzie się około 100 markowych sklepów.
W outlecie sprzedawane będą towary najwyższej jakości o pełnych walorach użytkowych. Tak niskie ceny wynikają z tego, że produkty pochodzą z nadwyżek produkcyjnych, końcówek serii, poprzednich kolekcji, bądź prototypowych linii, które nie weszły do handlu detalicznego.
Koncepcja outletu narodziła się w Stanach Zjednoczonych, gdzie pierwsze centra tego typu powstały ponad 30 lat temu. W latach 90-tych centra sklepów fabrycznych pojawiły się w Europie, w pierwszej kolejności w Wielkiej Brytanii i Francji, następnie w Niemczech, Włoszech i Hiszpanii. Obecnie w Europie jest ponad 100 centrów tego typu i zajmują powierzchnię 1,6 mln mkw.

W outlecie producenci markowej odzieży i bielizny sprzedają nadwyżki towarów, zapasy i próbki, końcówki serii, ubrania z minionego sezonu i wzory kolekcji, kontrolując tym samym dystrybucję i wizerunek marki. Kluczem do sukcesu tej formuły sprzedaży jest gwarantowanie klientom od 30 do 70% niższych cen przez cały rok.
Właścicielem Fashion House Outlet Centre jest firma The Outlet Company (TOC) utworzona przez flamandzkiego dewelopera Liebrecht & wooD oraz zespół brytyjskich specjalistów do spraw centrów outletowych. Na polskim rynku nieruchomości handlowych TOC działa od 6 lat, korzystając z ponad 30-letniego doświadczenia zdobytego na rynku międzynarodowym.
TOC otwarło w Polsce w 2005 roku dwa kolejne centra Fashion House – w Gdańsku (26.10.05r.) i w Warszawie (16.11.05r.). Każde z nich wyróżnia się ciekawą architekturą: outlet w Gdańsku przypomina wioskę rybacką; stylistyka warszawskiego FHOC nawiązuje natomiast do stołecznej Starówki. Plany rozwoju firmy na najbliższe dwa lata obejmują uruchomienie kolejnych outletów w Poznaniu i Szczecinie.

reklama
Spis treściWydania archiwalne