bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 003 :: O zakupie bielizny decyduje gust :: a nie reklama

O zakupie bielizny decyduje gust, a nie reklama (1937)

Coraz więcej polskich firm odzieżowych wykorzystuje seriale telewizyjne do promowania swoich wyrobów. Zespół redakcyjny MAGAZYNU BIELIŹNIARSTWO & POŃCZOSZNICTWO postanowił sprawdzić, czy widzowie seriali telewizyjnych zwracają uwagę na ubiór aktorów występujących w filmach i telenowelach.

reklama

Na terenie warszawskiego centrum handlowego Arkadia zapytaliśmy kilkunastu klientów salonów z bielizną i rajstopami o to, co ma wpływ na wybór konkretnego produktu. Respondenci stwierdzili, że głównym bodźcem decydującym o podjęciu decyzji o wyborze konkretnego produktu jest przede wszystkim jakość materiału wykorzystanego do produkcji oraz sama stylistyka produktu.
Na pytanie czy reklama ma wpływ na częstotliwość zakupów bielizny i rajstop, biorący udział w sondzie odpowiedzieli, że jej wpływ jest bardzo znikomy. Zwrócili także uwagę na to, że liczba przekazów reklamowych publikowanych w środkach masowego przekazu a dotyczących wyrobów bieliźniarskich i pończoszniczych jest znikoma.
Na pytanie dotyczące zwracania uwagi na wzory bielizny noszone przez aktorów występujących w popularnych serialach i telenowelach – odpowiedź była jednoznaczna – jeśli kolekcje są w jakiś sposób prezentowane – to i tak nie zwracamy na to uwagi.

Taka odpowiedź nie jest zaskoczeniem. Scenarzyści popularnych seriali zdecydowanie unikają prezentowania scen umożliwiających zaprezentowanie bielizny czy rajstop. Jest to podyktowane głównie czasem emisji oraz brakiem możliwości dokładnego pokazania szczegółów danego wzoru. Bielizna jest produktem specyficznym, gdyż jest ściśle związana z intymną sferą życia i jako taka jest postrzegana przez konsumentów. Na wybór konkretnych wzorów spośród innych dostępnych na rynku obok dopasowania się do gustów klientów, duży wpływ ma także wizerunek marki, opakowanie oraz materiały wspierające sprzedaż umieszczone bezpośrednio w miejscu sprzedaży. Istotnym elementem polskiego rynku bielizny jest także tzw. tania bielizna pochodząca z Azji. W przypadku tych produktów najważniejszą ich cechą jest niska cena. To ona przyciąga klientów. Niestety w ślad za niską ceną idzie także niska jakość wykorzystanych materiałów. Jak już informowaliśmy w nr 1/2006 w kwietniu ma ruszyć kontrola produktów bieliźniarskich pochodzenia azjatyckiego. Inspektorzy Państwowej Inspekcji Handlowej sprawdzą, czy wyroby dystrybuowane na bazarach i targowiskach spełniają polskie normy.
reklama
Spis treściWydania archiwalne