bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 003 :: Reklama w internecie: coraz bardziej popularna

Reklama w internecie: coraz bardziej popularna (1804)

Przedsiębiorstwa w walce o klienta coraz częściej wykorzystują reklamę internetową – taki wniosek nasuwa się po analizie ogólnej wartości wydatków reklamowych w sieci. Ogólna ich wielkość wyniosła w ubiegłym roku aż 140 mln zł co stanowi wzrost o 60% w porównaniu z 2004 rokiem.

reklama

Prognozy na rok bieżący mówią o dalszym blisko 50% wzroście. Zdaniem analityków w 2006 roku na reklamę w sieci przedsiębiorstwa przeznaczą ok. 210 mln zł.
Przedsiębiorstwa decydują się na reklamę swoich towarów i usług w internecie, gdyż z roku na rok wzrasta liczba jego użytkowników. Dziś w Polsce korzysta z sieci ok 10 mln osób. Poszukują one informacji, prowadzą rozmowy oraz co nie mniej istotne coraz częściej zamawiają produkty i usługi. Wiele firm wykorzystuje internet do zamieszczania informacji na temat profilu działalności czy choćby danych adresowych. Poczta elektroniczna jest już naturalnym sposobem komunikowania się na linii klient firma.

W branży bieliźniarskiej i pończoszniczej trudno dziś znaleźć producenta, czy hurtownika, który nie posiadałby własnej witryny internetowej. Serwisy internetowe są zazwyczaj dopracowane i zawierają zdjęcia najnowszych kolekcji. Inaczej wygląda sprawa promowania adresów stron internetowych. Wpisując w okienku wyszukiwarki Google hasło np. “bielizna” otrzymujemy ponad 7,6 mln odnośników. Na pierwszych stronach z wynikami wyświetlają się głównie adresy sklepów internetowych. Te podmioty z racji charakterystyki działalności muszą promować adresy swoich sklepów w internecie. Z producentami i dystrybutorami sprawa wygląda inaczej. Wielu z nich zaangażowanie w promowanie swojej marki w sieci kończy na stworzeniu serwisu internetowego. Nie dba o właściwe wypromowanie adresów. Strony nie są pozycjonowane ani reklamowane w serwisach branżowych. Taka sytuacje będzie musiała się zmienić.
reklama
Spis treściWydania archiwalne