bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 006 :: Warszawski Partner podbija Afrykę

Warszawski Partner podbija Afrykę (1978)

Za pośrednictwem warszawskiej hurtowni Bielizny Partner, współtwórcy polskiego katalogu internetowego www.dobrabielizna.pl, polskie wyroby bieliźniarskie trafiają do sprzedaży na rynkach afrykańskich.
W kwietniu warszawski dystrybutor bielizny nawiązał współpracę z kontrahentem pochodzącym z Algierii. Na tamtejszy rynek została wysłana próbna partia towarów. Decyzja o podpisaniu stosowanej umowy handlowej zapadnie w ciągu najbliższych tygodni. – Polskie wyroby bieliźniarskie cieszą się w państwach Afrykańskich dobrą renomą. Tamtejsze klientki bardzo cenią sobie wygodę i w związku z tym produkty polskich producentów spełniają ich wymagania. Oferują dobry stosunek ceny do jakości – mówi Jerzy Stopczyński, właściciel hurtowni Partner.
Warszawska firma coraz częściej realizuje zamówienia zagraniczne. Po krajach europejskich przyszła pora na państwa położone na innych kontynentach. Początek tego roku zaowocował nowymi zamówieniami pochodzącymi m.in. z Senegalu, Sudanu i Izraela.

reklama

Jerzy Stopczyński twierdzi, że rozwój zamówień zagranicznych jest możliwy dzięki rozwiązaniom teleinformatycznym wykorzystywanym przez jego firmę. Chodzi głównie o uruchomiony w lecie zeszłego roku katalog internetowy Bieliźniarstwa & Pończosznictwa www.dobrabielizna.pl. Dzięki temu rozwiązaniu produkty liczących się polskich producentów dostępne są 24 godziny na dobę. Internauta może je dokładnie obejrzeć, zapoznać się z opisem. Katalog oferuje do wyboru aż cztery wersje językowe. – Pracując nad katalogiem braliśmy pod uwagę przede wszystkim klienta zagranicznego. Wyszliśmy z założenia, że polska bielizna jest w stanie konkurować ceną i jakością z produktami francuskimi czy włoskimi. Chcieliśmy, aby w jednym miejscu sklep zainteresowany asortymentem bieliźniarskim mógł obejrzeć konkretny towar, zorientować się w dostępnej kolorystyce i rozmiarach. Po siedmiu miesiącach funkcjonowania serwisu możemy powiedzieć, że się nam to udało. Produktów przybywa, ruch na stronie wzrasta, a obroty realizowane za pośrednictwem katalogu rosną. Dziś blisko 30% całej sprzedaży katalogu www.dobrabielizna.pl trafia zagranicę – tłumaczy Jerzy Stopczyński.
Bielizna jest specyficznym produktem. Jest lekka, a zarazem powierzchniochłonna. W związku z tym, przy jej eksporcie dodatkowym znacznym kosztem jest transport. Dodatkowym utrudnieniem jest ryzyko związane z transakcją. – Rynek usług ubezpieczeniowych skierowanych do przedsiębiorstw handlowych w Polsce jest w stadium rozwoju. Mimo to pracujemy nad podpisaniem stosownej umowy. Dzieki temu będziemy mogli realizować nawet niewielkie zlecenia. Światowy rynek bielizny jest ogromny, współoracując z polskimi producentami, chcemy zdobyć kawałek tego tortu. Cel ten powoli zmienia się w rzeczywistość – mówi właściciel hurtowni Partner.

reklama
Spis treściWydania archiwalne