bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 010 :: Polska bielizna podbija zachodnie rynki

Polska bielizna podbija zachodnie rynki (2353)

Jerzy Stopczyński, właściciel warszawskiej hurtowni Partner specjalnie dla czytelników Magazynu Bieliźniarstwo & Pończosznictwo ocenia sytuację w branży bieliźniarskiej.

Redakcja: Jaka jest jakość polskich wyrobów bieliźniarskich? Czy obecnie różnią się one od tych oferowanych na rynkach zachodnich?
Jerzy Stopczyński: Polski rynek wyrobów bieliźniarskich ma już dawno za sobą okres pionierski. Działający na rynku producenci oferują już wyroby dobrej jakości. Korzystają przy tym z dobrych gatunkowo materiałów, bardzo często sprowadzanych z zagranicy. Dziś biorąc do ręki wyrób polski i porównując go z jego zachodnim odpowiednikiem trudno znaleźć wyraźne różnice. Jest tak do chwili poznania ceny.
Polskie biustonosze, stringi, komplety, pidżamy przy podkreślam bardzo dobrej jakości pozostają cały czas tańsze od swoich zachodnich odpowiedników. Taką sytuację dostrzegły firmy pochodzące z krajów starej Unii Europejskiej i zaczęły zaopatrywać się właśnie na naszym rynku. Opinie zagranicznych konsumentów są bardzo przychylne i to w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie.

reklama

Redakcja: Czy polskiej bieliźnie potrzebna jest promocja na rynkach zagranicznych? Co powinni robić producenci aby skutecznie budować markę swoich wyrobów?
Jerzy Stopczyński: Hurtownia Partner zamierza wykorzystać dobrą koniunkturę na rynku międzynarodowym. Dlatego też w sierpniu zeszłego roku uruchomiliśmy internetowy katalog bieliźniarstwa & pończosznictwa – www.dobrabielizna.pl. Za jego pośrednictwem zarejestrowani zagraniczni kontrahenci mogą składać zamówienia oraz co najważniejsze uzyskiwać informacje o nowościach produktowych obecnych na polskim rynku. Katalog ma wbudowany moduł językowy dzięki czemu opisy są zrozumiałe dla zagranicznych kontrahentów.
Budujący jest także fakt, że coraz więcej polskich firm zajmujących się produkcją bielizny dostrzega potrzebę prezentowania swoich wyrobów na łamach katalogu www.dobrabielizna.pl. Każdy nowy producent w tym gronie to lepsza promocja polskiej bielizny na świecie, większe przychody zarówno dla producentów jak i dystrybutorów.
Obrana przez większość nowocześnie zarządzanych firm producenckich strategia budowy swojej marki przynosi efekty. Polskie produkty są rozpoznawane na rynkach międzynarodowych. Teraz przyszedł czas na hurtownie, które z przedsiębiorstw pośredniczących w transakcjach między finalnym klientem a producentem muszą stać się aktywnymi uczestnikami rynku i przejąć zadania działów sprzedaży. Taką drogą zamierza pójść hurtownia Partner. Już wkrótce zaproponujemy producentom nowe, nie obecne na polskim rynku, rozwiązania.

reklama
Spis treściWydania archiwalne