bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 010 :: Victoria's Secret rozszerza swoje wpływy

Victoria's Secret rozszerza swoje wpływy (1998)

Amerykańska firma Victoria’s Secret niekwestionowany lider na amerykańskim rynku damskiej bielizny, wykorzystuje znajomość swojej marki. Po raz kolejny firma wprowadza na rynek perfumy sygnowane swoim znakiem firmowym.
Nowy zapach o nazwie “Dream Angels Heavenly” promuje jedna z najlepiej zarabiających modelek na świecie Adraiana Lima.
Polskim firmom produkującym bieliznę trudno jest w tym momencie mierzyć się ze światowym potentatem. Mimo to przypadek firmy Victoria’s Secret może stać się wyznacznikiem właściwych kierunków rozwoju.

reklama

Amerykańska firma wykorzystała bowiem siłę swojej marki i zdecydowała się rozszerzyć oferowany asortyment o perfumy. Nie jest to zjawisko nowe na rynkach międzynarodowych. Przedsiębiorstwa, które zdobywają renomę i prestiż często decydują się na użyczenie swojej marki dla produktów reprezentujacych inne branże. Tak jest np. z telewizją Discovery, która pod swoją marką oferuje m.in. zabawki i sprzęt do majsterkowania lub firmą Caterpillar (traktory i koparki), która z powodzeniem handluje butami, odzieżą i bielizną.
Menedżerowie zarządzający firmami legitymującymi się uznaną marką dostrzegają tkwiące w niej właściwości dające właścicielowi przewagę konkurencyjną. Zdaniem analityków rozszerzenie marki w niektórych branżach jest lżejsze niż w innych. Konsumenci często chcą, żeby ich ulubione marki rozwijały się wraz z nami. Taką drogę wybrała właśnie Victoria’s Secret.

Victoria’s Secret to najlepszy, największy i najbardziej popularny w Stanach producent bielizny damskiej. Co roku organizuje pokazy swoich wyrobów. W show biorą udział najładniejsze modelki świata: Ariana Lima, Heidi Klum, Karolina Kurkova, Gisele i inne

Firma, która zdobyła popularność dzięki właściwej polityce marketingowej oraz angażowaniu popularnych modelek. Każdy pokaz zorganizowany przez Victoria’s Secret jest wielkim wydarzeniem medialnym. Transmitowane są przez największe stacje telewizyjne. Budynek, w którym odbywa się pokaz okupowany jest przez dziesiątki tysięcy fanów, którzy chcą ujrzeć swoje ulubione modelki.

reklama
Spis treściWydania archiwalne