bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 011 :: Producenci bielizny w łódzkiej Manufakturze

Producenci bielizny w łódzkiej Manufakturze (3243)

17 maja br. po przeszło trzech latach budowy zostało otwarte łódzkie centrum handlowe Manufaktura. Swoje placówki otworzą w nim m.in.: następujący producenci rajstop, pończoch i bielizny: Eldar, Atalntic, Gatta, Felina, Intimissimi.

reklama

Jeszcze w tym roku Polski rynek bielizny i rajstop wzbogaci się o nowoczesne lokalizacje, w których powstaną nowoczesne placówki handlowe. Do końca 2006 roku w naszym kraju powierzchnia nowoczesnych centrów i parków handlowych zwiększy się o przeszło 360 tys. mkw. W Warszawie zostaną otwarte Złote Tarasy, w Krakowie – Galeria Krakowska.

Zdaniem deweloperów – coraz większą popularnością wśród konsumentów zaczynają cieszyć się tzw. parki handlowe – czyli kompleksy, w które umożliwią obok zrobienia podstawowych zakupów także rekreację, odpoczynek.

Oprócz zupełnie nowych inwestycji należy się także spodziewać powstania nowych pasaży handlowych. Będą one zazwyczaj usytuowane w miejscach, które w latach PRL kojarzyły się ekskluzywnymi sklepami. W Warszawie będzie to np. Pasaż Wiecha – czyli trakt położony za Domami Towarowymi Centrum (obecnie Galeria Centrum). W zamyśle projektantów pasaże handlowe mają zachęcać do spacerów połączonych z możliwością zakupu markowych produktów.

W branży deweloperskiej mówi się także o projekcie rewitalizacji, przebudowy dużych stacji kolejowych. Mają się one stać miejscem zlokalizowania stylowych sklepów.

Ogólnie w najbliższych latach należy się spodziewać dalszej migracji handlu detalicznego wyrobami bieliźniarskimi z tradycyjnych placówek handlowych (sklepów) w kierunku nowoczesnych galerii, parków czy pasaży handlowych. Właściciel sklepu – zdaniem przedstawicieli firmy deweloperskich – decydując się na wynajęcie powierzchni w centrum handlowym może zaoszczędzić nawet do 40% opłat czynszowych w porównaniu z placówką usytuowaną przy głównej ulicy w mieście. Jako przykład podają Warszawę. Tu za lokal o powierzchni 200 mkw usytuowany na głównej ulicy trzeba zapłacić ok. 100 euro/mkw. Tymczasem lokal o tej samej powierzchni w centrum handlowym kosztuje najemcę od 40 do 60 euro/mkw.
Rozważając obecnie nową lokalizację dla sklepu z artykułami bieliźniarskimi i pończoszniczymi koniecznie trzeba brać pod uwagę stały dopływ klientów oraz utrwalające się z roku na rok przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Z obserwacji wynika, że polskie rodziny przynajmniej raz w miesiącu odwiedzają duże centra handlowe. Rezerwują sobie tym samym czas na zrobienie zakupów. W tym momencie łatwiej jest zachęcić ich do odwiedzenia sklepów czy salonów oferujących asortyment, który nie leżał pierwotnie w gestii zainteresowania.
Moda na zakupy w sklepach zlokalizowanych w samodzielnych lokalach handlowych systematycznie słabnie. Małe placówki mogą jednak walczyć o grupę lojalnych klientów i koncentrować się na budowie partnerskich relacji z klientem.

reklama
Spis treściWydania archiwalne