bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 011 :: Zara wprowadza nową markę bielizny w Polsce

Zara wprowadza nową markę bielizny w Polsce (5037)

Polacy zaakceptowali hiszpańską sieć sklepów Zara – wynika z analizy wyników finansowych. Dobre wyniki sprzedażowe oraz ciepłe przyjęcie marki przez klientów zachęciło właściciela sieci grupę Inditex do rozszerzenia sieci placówek i wprowadzenia na polski rynek nowych marek. W tym także nowej sieci sklepów z bielizną Oysho.
Przedstawiciel Inditexu w Polsce Marcin Pałażej zapewnia, że sklepy z markowymi ubraniami i bielizną należące do grupy będą teraz wprowadzane do każdej nowej galerii handlowej. W następnym etapie pojawią się już w istniejących.
Marki odzieży i bielizny dostępne w sieci Zara zdobyły uznanie klientów dzięki unikalnej strategii produktowej prowadzonej przez grupę Inditex. Stratedzy Zary stawiają bowiem na oryginalne wzornictwo, bogactwo modeli, które często są wymieniane. Zasadą działania firmy jest koncepcja “szybkiej mody”. Umożliwia ona niemal całkowitą rezygnację z reklam i wyprzedaży. Zara nastawiona jest na krótkie serie, które sprzedają się natychmiast. Taka sytuacja mobilizuje klienta do zdecydowanych zakupów. W przeciwnym wypadku może bowiem dojść do sytuacji, w której dany model definitywnie zniknie z rynku.

reklama

Drugim podstawowym założeniem marketingowym Zary jest wytwarzanie produktów w Europie, a nie jak robią to najwięksi konkurenci – w krajach azjatyckich. Te rozwiązanie, mimo że z ekonomicznego punktu widzenia jest droższe, umożliwia szybsze wprowadzanie nowych modeli do sprzedaży. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia realizowanej idei “szybkiej mody”. Ponadto niska stawka godzinowa chińskiego pracownika nie wyrównuje kosztów trwającego tygodniami transportu z Azji. Produkcja skupiona w europejskim zakładzie produkcyjnym umożliwia wprowadzenie modeli na rynek w ciągu pięciu tygodni od przystąpienia do rysowania. Firma jest zatem przygotowana na każde drgnięcie w modzie i reaguje na nie wprowadzeniem nowych wzorów odzieży i bielizny.
Zeszłoroczne wyniki grupy Inditex były bardzo budujące. Ich wartość przewyższyła bowiem przychody największego konkurenta – szwedzką grupę Hennes & Mauritiz.
W ślad za sukcesami na tle finansowym, Zara rozwija swoją sieć placówek sygnowane markami należącymi do Inditexu. W zeszłym roku koncern otworzył ich 450 i w ciągu najbliższych lat chce otwierać jeden sklep dziennie.
Obecnie Zara dysponuje w siecią 856 sklepów w 58 krajach, w których prowadzona jest sprzedaż markowej odzieży i bielizny dla kobiet, mężczyzn, młodzieży i dzieci. Sieć należy do hiszpańskiej grupy Inditex. W Polsce marką Zara zarządza spółka Zara Polska, której udziałowcami są Grupa Empik Media&Fashion (49 proc.) i Inditex S.A. (51 proc.).
Właściciel marki Zara grupa Inditex obecna jest w 62 krajach i dysponuje siecią 2699 sklepów. Zatrudnia ok. 50 tys. pracowników. Właściciel i założyciel grupy jest najbogatszym obywatelem Hiszpanii.
Inditex SA został założony w Hiszpanii w 1963 r. przez Amancio Ortega Gaono. Jego
pierwszy sklep powstał w 1975 r. w centrum La Coruna. Na początku lat 80. firma rozwinęła się w sieć sklepów, które można było znaleźć w całej Hiszpanii. W połowie lat 90. sklepy Inditexu pojawiły się we: Francji, Wielkiej Brytanii, Meksyku, USA, Japonii, Izraelu, Turcji, Grecji, Norwegii, Argentynie i na Cyprze.

reklama
Spis treściWydania archiwalne