bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 013 :: Hennes & Mauritz reklamuje się w telewizji

Hennes & Mauritz reklamuje się w telewizji (1907)

Mający swe korzenie w Szwecji koncern H&M aktywizuje sprzedaż przez emisję spotu reklamowego. Jego celem jest zachęcenie klientów do zakupu produktów sygnowanych marką sieci. W przekazie duży nacisk został położony na promowanie produktów plażowych. W reklamie pojawiają się zatem topy oraz pełny kostium kąpielowy.
H&M należy do nielicznej grupy firm odzieżowych, które w Polsce sięgają po reklamę telewizyjną emitowaną w telewizji publicznej.
Rozwój firm H&M można podzielić na dwa etapy: najpierw w 1947 roku powstał dział dla Pań Hennes, a dopiero po 13 latach „męski” Mauritz.
Ekspansję na rynek europejski zaczęto od krajów sąsiedzkich: Finlandii, Norwegii, Danii, by nastepnie z impetem „zaatakować” Wielką Brytanię, Austrię, Szwajcarię, Niemcy i Polskę. Szybko okazało się, że przyjęta strategia jest strzałem w dziesiątkę. Przychody firmy z rynków zagranicznych stanowią dzię ok. 80% całej sumy, która bliska jest 3 bilionom dolarów.

reklama

Obecnie, na sukces marki pracuje ponad 45 000 pracowników w ponad 1200 sklepach. Projektanci pracują na zasadzie wyłączności i szczególnie dbają o kreowanie i śledzenie najnowszych trendów. Dzięki temu marka zapewnia sobie w świadomości klientów skojarzenie z najbardziej ekskluzywnymi i najdroższymi kolekcjami. Zaletą marki jest częsta aktualizacja asortymentu i szybka dystrybucja w obrębie całej sieci.
H&M nie posiada własnych fabryk, przez co zmniejsza koszty i redukuje ryzyko. Przeszycia na zlecenie wykonuje ok. 700 niezależnych podwykonawców, z których 60% znajduje się w Azji, a pozostała część w Europie.
Wszyscy zatrudnieni w H&M ściśle współpracują ze sobą. Sprawna interpretacja zachowań konsumenckich i umiejętne prognozowanie trendów to efekt ciągłego dialogu różnych departamentów w firmie. Najważniejsza rolę przypisuje się ekipie logistycznej, która składa się z 3000 osób. Nowe wyroby dostarczane są do każdego sklepu codziennie. I to kolejny strzał w dziesiątkę. Codzienna dostawa to po prostu wymiana towaru między kolejnymi sklepami. Doskonale opracowany system codziennego obrotu towarem wewnątrz sieci implikuje realne zaopatrzenie sklepów w nowe kolekcje zaledwie osiem razy w ciągu roku.
Rozległe powierzchnie handlowe mają kojarzyć markę z obfitością i różnorodnością asortymentu. Marketingowcy dbają o to, aby H&M stał się – zwłaszcza w słowniku młodych ludzi – synonimem luksusu i wysokiej jakości. A specjaliści od sprzedaży zapewniają o niskich cenach. Prawdziwy misz-masz, w którym klient może poczuć się zagubiony.
Firma wyprzedza czas nie tylko w dziedzinie mody, ale również odważnie testując nowe formy komunikacji marketingowej i e-handlu. W 1980 roku można było złożyć zamówienie via e-mail, a w 1998 rozpoczął działalność internetowy sklep H&M.

reklama
Spis treściWydania archiwalne