bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 013 :: Le Groupe Chantelle inwestuje w kapitał ludzki

Le Groupe Chantelle inwestuje w kapitał ludzki (1954)

W maju działająca w Polsce francuska grupa Chantelle została uhonorowana tytułem Solidny Pracodawca roku 2005 ziemi świętokrzyskiej. W uzasadnieniu czytamy m.in. “Pojawienie się w 1996 roku cenionego francuskiego producenta bielizny Le Groupe Chantelle na ziemi świętokrzyskiej przyniosło korzystne zmiany na lokalnym rynku pracy. W dwóch działających dziś zakładach: Sopolfam w Ostrowcu Świętokrzyskim i starachowickim Starfamie zatrudnienie znalazło prawie tysiąc kobiet (95% załogi). Obie spółki stworzyły swym pracownicom bardzo dobre warunki pracy i program socjalny, zapewniający każdej z zatrudnionych poczucie bezpieczeństwa. Starania firmy, zmierzające do stworzenia pracownikom jak najlepszego środowiska pracy, doceniane są przez różne środowiska i instytucje, m.in. nagrodą Okręgowego Inspektora Pracy”.

reklama

Le Groupe Chantelle planujemy w Polsce długofalowy rozwój na wiele kolejnych lat. Będzie się on opierał na tzw. polityce zespołowej, która należy do modelowych w grupie. Zdaniem Jeana Pascala Arnaud ta polityka proludzka poza prerogatywami ekonomicznymi, jest gwarancją rozwoju w dłuższym czasie.
Firma, dbając o swoich pracowników, oferuje bogaty pakiet świadczeń, m.in. zabezpieczenia socjalne w postaci bezzwrotnej zapomogi, zakładowej opieki medycznej (dofinansowanie do operacji medycznych), współfinansuje koszty dojazdu do pracy i zapewnia bony towarowe. Starając się motywować pracowników do wykonywanych zadań, organizuje wycieczki w ramach nagrody dla najlepszych zespołów produkcyjnych. Inwestując w firmę, inwestuje przede wszystkim w rozwój pracowników. – Specyfika przedsiębiorstwa polega na 95-procentowym udziale kobiet w zatrudnieniu. Zadajemy kłam stereotypom dotyczącym kobiet, postrzeganych jako pracownicy trudni, generujący dodatkowe koszty, zapewniając im wszelkie świadczenia oraz bezpieczny powrót z urlopów macierzyńskich i wychowawczych.
Zaspokojeniu potrzeb najwyższego rzędu – potrzeby samorealizacji, służyć ma zakrojona na szeroką skalę polityka szkoleniowa. Szkolenia ogólne, specjalistyczne oraz kursy językowe pozwalają na ciągłe wzbogacanie kwalifikacji załogi. Pracownicy mogą korzystać z dofinansowania do nauki na studiach wyższych i kursach podyplomowych.
Marka Chantelle to połączenie wyjątkowego know-how z nowoczesnymi inspiracjami, oraz delikatnego ducha prawdziwie francuskiego szyku.
Od momentu powstania w 1876 roku marka Chantelle “wyszyła” krój perfekcyjnie trzymający biust i niepowtarzalny styl swoich biustonoszy.
Chantelle zapewnia elegancję, komfort i najwyższą jakość swoich produktów. Dzięki własnym fabrykom, Chantelle bezpośrednio kontroluje poszczególne etapy produkcji, jak również zwraca szczególną uwagę na używane tkaniny.
Oprócz tego Chantelle blisko współpracuje z agencjami wzorów i designu, szukając w ten sposób nowych inspiracji i pozostając zawsze na bieżąco z najnowszymi trendami zanim stworzony zostanie projekt i styl kolejnej kolekcji. Tak więc Chantelle pozostaje w stałym kontakcie z producentami haftów, koronek i tkanin, którzy realizują ekskluzywne wzory. To szczególne połączenie umiejętności z inspirującymi pomysłami nadaje Chantelle własnej osobowości i niepowtarzalnego stylu.
Designerskie pomysły realizowane są przez grupę uzdolnionych i wysoko wykwalifikowanych projektantów wzornictwa oraz szwaczki, którzy projektują każdy rozmiar, w jakim będzie robiony biustonosz. Chantelle ma w ciągłej produkcji nawet do 40-stu różnego rozmiaru biustonoszy, z których każdy testowany jest pod kątem trzymania biustu, tak, aby zapewnić przyszłym klientkom komfort i wygodę, zanim ostateczny model uznany zostanie za wzór do produkcji całej serii.
Każda nowa tkanina jest testowana w laboratorium kontroli jakości, a następnie na wybranej grupie kobiet, po to, by osiągnąć jak najbardziej idealny kształt na wypadek gdyby konieczne były jakieś zmiany (zmiana typu zapięcia, długości ramiączek, kształtu miseczki). Trzeba bowiem pamiętać, że biustonosz może mieć nawet 40 różnych elementów, które należy połączyć; są to: ramiączka, łączenie z przodu, głębokie lub płytkie miseczki, wewnętrzne przeszycia, wykończenia wewnętrznych powierzchni miseczek, zapięcie, jak również wszelkie motywy dekoracyjne.

reklama
Spis treściWydania archiwalne