bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 013 :: Włoska Calzedonia odświeża wizerunek w Polsce

Włoska Calzedonia odświeża wizerunek w Polsce (4239)

Obecna w Polsce włoska sieć sklepów Calzedonia, w której dostępna jest bielizna, kostiumy kąpielowe, wyroby z lycry i microfibry rozpoczęła billboardową kampanię reklamową. Billboard przedstawia trzy modelki prezentujące najnowsze kolekcje letnie. Uwaga została zwrócona na zaprezentowanie nowych modeli kostiumów kąpielowych. Miejsce wykonania zdjęcia ma przypominać o zbliżającym się sezonie urlopowym. To właśnie wtedy klientki chętnie dokonują zakupów, aby dobrze zaprezentować się na plażach.
Plakaty prezentujące poszczególne modele zawarte na wielkopowierzchniowych tablicach reklamowych prezentowane są także w gablotach na przystankach autobusowych.
Plany marketingowe włoskiej sieci Calzedonia mogą jednak zostać pokrzyżowane przez niesprzyjającą aurę (pisaliśmy o tym w poprzednim numerze). Wedle najnowszych prognoz tegoroczne polskie lato ma być chłodne. Sytuację może poprawić jedynie fakt, że coraz więcej Polaków spędza urlopy poza granicami kraju – w miejscach gdzie słoneczna pogoda i wysokie temperatury są gwarantowane.

reklama

Calzedonia jest czwartą firmy z branży bieliźniarskiej i pończoszniczej, która w realizowaniu swoich celów sprzedażowych sięgnęła po reklamę zewnętrzną. Wcześnie na taki zabieg zdecydował się tradycyjnie Triumph Internationa, Intimissimi oraz polski producent skarpet i rajstop firma Adrian. tym roku.
Zarówno kampania Calzedonii, Triumpha, Intimissimi czy polskiego Adriana przeprowadzone zostały w podobny sposób. Głównych ich celem było pokazanie bądź odświeżenie wizerunku marki.
Mówiąc o wykorzystaniu billboardów do promowania produktów bieliźniarskich warto przypomnieć akcję reklamową kostiumów kąpielowych prowadzoną przez firmę H&M w Niemczech.
Wówczas Ogromne zainteresowanie wzbudziła nie tyle reklamowana odzież, co zmysłowa top-modelka Heidi Klum, która prezentowała stroje kąpielowe. Doszło do tego, że zdesperowanym fanom zmysłowej Heidi obiecano darmowe plakaty, aby powstrzymać falę wandalizmu i kradzieży reklam.
Niemieccy fani Heidi ukradli z ulic ponad połowę plakatów H&M. Przy okazji zniszczono wiele ulicznych nośników reklamy, bo zagorzali wielbiciele, aby dostać się do pożądanych plakatów, rozbijali szyby, za którymi się one znajdują. Część plakatów nie została ukradziona przez wielbicieli, lecz po prostu zniszczona przez feministki, rozzłoszczone „seksistowską reklamą”.
Policja w samej tylko Kolonii otrzymała 200 zgłoszeń dotyczących zniszczonych instalacji reklamowych, w których rozbito szkło lub plastik, aby wyrwać z nich plakat z Heidi. Codzienne straty związane ze zniszczeniami oraz koniecznością zastąpienia ukradzionych plakatów nowymi szły w tysiące euro.
Dlatego też Hans Peter Bischoff, 45-letni szef JC Decaux, firmy odpowiedzialnej za kampanię, obiecał rozdawać plakaty za darmo. Część z plakatów trafiło później na aukcje internetowe. Ich cena wynosiła ok. 120 zł

Sieć sklepów Calzedonia powstała we Włoszech w 1986 roku. Zajmuje się produkcją kostiumów kąpielowych, rajstop i skarpet. Polityka sprzedaży oparta jest o sieć franczyzową. W ciągu 20 lat liczba sklepów wzrosła do ok. 1000. Są one zlokalizowane w Austrii, Chorwacji, na Cyprze, na Węgrzech, Meksyku, Polsce, Portugali, Rosji, Słowenii, Hiszpanii, Turcji i oczywiście we Włoszech. Roczne przychody Calzedonii przekraczają 1,6 mld zł.
reklama
Spis treściWydania archiwalne