bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 015 :: La Perla stawia na limitowane serie bielizny

La Perla stawia na limitowane serie bielizny (2192)

Włoski producent ekskluzywnej bielizny firma La Perla rozwija sprzedaż limitowanych serii garderoby. Zdaniem przedstawicieli firmy taka strategia z powodzeniem buduje świadomość marki w oczach zamożnych klientów. Dzięki temu produkty firmy mogą być traktowane jako ekskluzywne i jako takie stają się elementem porządania klientów.
Modele z najwyższje półki w ofercie firmy La Perla są obecna od wielu lat. Duże uznanie zdobył np. stanik bez ramiączek inspirowany przez Fridę Kahlo. Do jego uszycia wykorzystano lniane płótno. Był sznurowany na plecach, a o solidne zapięcie dbał z cienki zameczek ukryty na boku. Poza tym wykorzystano wykonane ręcznie aplikacje kryształów Swarovskiego. Biustonosz wyprodukowano tylko w 50 egzemplarzach. Sprzedawany był w cenie 2820 euro.

reklama

Dzisiaj La Perla rozwija linię produktów dla młodzieży. Realizację tego celu ma ułatwić Współpraca ze szkołą Polimoda we Florencji oraz systematyczne zatrudnianie młodych stylistów.
Firma La Perla została założona w 1954 roku. Lata 60. oznaczały punkt zwrotny dla marki. Kolor biały, czarny i cielisty – święta trójca bieliźniarstwa – zostały zdystansowane przez szaloną kreatywność pret-a-porter. Młode chłopczyce, ubrane przez Courregesa i Mary Quant, żądały od bielizny podobnej rewolucji. Założycielka firmy Ada Masotti wymyśla więc kwiatowe desenie, żywe kolory, młode i zabawne – czerwony, zielony, żółty, turkusowy.
Dziś w La Perla współżyją: szacunek dla tradycji i spojrzenie odważnie skierowane w przyszłość. Jest to również paradoks przedsiębiorstwa rzemieślniczego, wciąż wyłącznie rodzinnego (tak w kapitale, jak i w zarządzaniu) – które zatrudnia 1400 osób tylko w swojej fabryce w Bolonii, i produkuje kilka milionów sztuk bielizny w roku, sprzedawanych w 3800 punktach na całym świecie.

reklama
Spis treściWydania archiwalne