bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 015 :: Początek wakacji negatywnie wpływa na wielkość sprzedaży rajstop :: skarpet i ekskluzywnej bielizny

Początek wakacji negatywnie wpływa na wielkość sprzedaży rajstop, skarpet i ekskluzywnej bielizny (2087)

Szanowni Państwo

Przed tygodniem zaczęły się wakacje. Czas wytchnienia i wypoczynku i jednocześnie jeden ze słabszych okresów dla przedsiębiorstw handlowych.
Tradycyjnie już, pierwsze upalne dni spowodowały zastój w branży pończoszniczej. Wysoka temperatura nie sprzyja noszeniu rajstop, a w związku z tym obroty firm wyspecjalizowanych w handlu tym asortymentem znacznie spadają. W okresie letnim obniża się także zapotrzebowanie na skarpety. Firmy zajmujące się ich produkcją starają się wprowadzać na rynek modele przygotowane specjalnie na lato. Jednak świadomość polskich konsumentów w tym zakresie jest jeszcze niewielka.
W branży dystrybucyjnej związanej z branżą pończoszniczą widać tendencje wzbogacenia asortymentu w okresie letnim. Wówczas hurtownie próbują ratować się sprzedażą innych produktów. Jednak jest to bardzo trudne. Pocieszającym może być jedynie fakt, że przed producentami, hurtowniami i detalistami handlującymi rajstopami, pończochami i skarpetami są jeszcze miesiące jesienne, kiedy to sprzedaż tego asortymentu zdecydowanie wzrasta i pozwala pokryć stratę wygenerowaną w okresie letnim.
W branży bieliźniarskiej sytuacja przedstawia się lepiej. Dobrze sprzedają się kostiumy kąpielowe oraz gładkie biustonosze i majtki.
W firmach produkcyjnych trwają przygotowania do uruchomienia produkcji kolekcji jesienno-zimowych. To jest specyfiką tej branży.

Z poważaniem
Jarosław Chojnacki

reklama
Spis treściWydania archiwalne