bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 015 :: Rosnące przychody LPP pomogą nowej marce bielizny

Rosnące przychody LPP pomogą nowej marce bielizny (1945)

Właściciel marki Henderson – gdańska spółka LPP podsumowała pierwszy kwartał tego roku. Z raportu wynika, że firma odnotowała 5 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłorocznych wyników. W pierwszym kwartale firma zwiększyła sprzedaż ze 144,4 mln do 152 mln zł. Zarząd chce jednak pójść za ciosem i z kwartału na kwartał osiągać jeszcze lepsze wyniki.
Rosnąca wartość przychodów pozwoli firmie zrealizować tegoroczne zamierzenia. LPP chce kontynuować agresywną ekspansję na rynku. Będzie się to odbywało przez rozbudowę sieci sprzedaży oraz wprowadzenie nowej marki bielizny.

reklama

Jesienią tego roku LPP nie tylko wyodrębni sieć Reserved Kids, specjalizującą się w sprzedaży odzieży dziecięcej, ale jednocześnie na rynku pojawi się całkowicie nowa marka bielizny. Jednak kolejne sklepy to również spory wydatek z kasy spółki. W efekcie łączne koszty tegorocznych inwestycji zamkną się kwotą nawet 80 mln zł.
Zdaniem analityków, w obliczu zaostrzającej się rywalizacji między sieciami, nowe marki mogą być receptą na odparcie ataków ze strony konkurencyjnych firm i dalszy wzrost przychodów.
LPP S.A. to firma zajmująca się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Projekty opracowywane są w centrali firmy w Gdańsku. Tutaj dobierane są także odpowiednie dla danego wyrobu materiały, dodatki oraz określony sposób pakowania i transportu. Produkcja zlecana jest fabrykom na Dalekim Wschodzie. Proces produkcji kontrolowany jest przez pracowników biura handlowego firmy w Szanghaju. Zlecenia realizowane są przez tych samych producentów, którzy szyją także dla znanych, światowych firm odzieżowych, wykorzystując nowoczesne maszyny i technologie.
LPP S.A. działa na rynku od 1995 roku. Korzenie spółki sięgają roku 1990, kiedy to obecni, główni akcjonariusze rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, prowadząc Przedsiębiorstwo Handlowe “Mistral” s.c.
Ambitne i zarazem realistyczne plany firmy koncentrują się na zbudowaniu znanej marki w Europie Środkowej i Wschodniej. Pierwszy salon z emblematem RESERVED otwarto poza granicami kraju w lutym 2002 r. w Talinie. Obecnie LPP ma 60 salonów poza granicami kraju (Czechy, Słowacja, Węgry, Rosja, Łotwa, Litwa, Estonia, Ukraina). Ich łączna powierzchnia wynosi 90 000 mkw.
LPP jest właścicielem marki Henderson, którą sygnowana jest bielizna damska i męska, stroje kąpielowe i skarpety.

reklama
Spis treściWydania archiwalne