bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 017 :: Ciekawostki branżowe

Ciekawostki branżowe (1972)

Odzież, która nigdy brzydko nie pachnie
Pewna firma planuje wypuszczenie na rynek kolekcji odzieży, która nigdy nie nabiera brzydkiego zapachu. Specjaliści pracują nad tkaniną, w którą zostały wplecione miniaturowe niteczki srebra zapobiegające rozmnażaniu się bakterii wywołujących nieprzyjemny zapach potu. Dzięki temu, ubrania z takiego materiału można nosić wielokrotnie. Zaprojektowano już specjalną bieliznę dla podróżników, którzy nie zawsze mają możliwości częstej zmiany ubrań. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy bezzapachowe ubrania trafią na półki sklepowe.

reklama

Brytyjki coraz rzadziej kupują stringi
Brytyjki coraz rzadziej kupują seksowne stringi i wybierają wygodniejszą i bardziej zabudowaną bieliznę. Z najnowszych badań firmy Mintel wynika, że sprzedaż stringów spadła od 2003 roku o 14 proc., natomiast dużo lepiej, niż dotychczas sprzedają się ostatnio bokserki i figi oraz bielizna korygująca. Z kolei obroty na rynku biustonoszy wzrosły od 2000 roku o 36 proc., głównie w sektorze staników z fiszbinami.Eksperci sądzą, że spory wpływ na tak znaczny wzrost miał fakt, że biust przeciętnej Brytyjki powiększył się w ciągu ostatniej dekady z rozmiaru 34B do 36C, a nawet D.
Dzięki stringom kobiety mogą mieć równomiernie opalone ciało i nosić modne obcisłe spodnie, pod którymi zwykłe majtki zawsze się odznaczały. Fankami stringów, które stanowią 30 proc. sprzedaży majtek, są m.in. Demi Moore (lubi stringi biodrówki marki Le Mystere), Juliannę Moore i Cindy Crawford (noszą stringi Hanky Panky) czy Nicole Kidman i Madonna (lubujące się w kusych majteczkach Dolce & Gabbany).
Stringi. Nazwa pochodzi z języka angielskiego i oznacza sznurek. W branży bieliźniarskiej zaś już od wielu lat wyraz ten określa najmniejsze z możliwych, seksowne i coraz popularniejsze damskie majteczki. Ich konstrukcja jest prosta i oszczędna – za cały tył służy bowiem wąski paseczek materiału. Do tego dochodzi mały trójkąt tkaniny z przodu.

reklama
Spis treściWydania archiwalne