bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 018 :: Polscy producenci bielizny zdobywają kolejne rynki zbytu

Polscy producenci bielizny zdobywają kolejne rynki zbytu (2366)

Szanowni Państwo

Polska branża bieliźniarska i pończosznicza rozwija się bardzo dynamicznie. Świadczy o tym m.in. systematyczny wzrost sprzedaży eksportowej. Obecnie liczba przedsiębiorstwa produkcyjnych, które nie mogą pochwalić się żadnym kontrahentem zagranicznym jest już znikoma. Budowanie sieci dystrybucji na rynkach krajów starej Unii Europejskiej jest niezbitym dowodem na to, że polskie wyroby bieliźniarskie są wysokiej jakości i bez problemu konkurują z włoskimi, niemieckimi, francuskimi czy angielskimi. Polska branża bieliźniarska ma także jedną dużą przewagę nad zachodnimi konkurentami. Są nią, jak na razie niższe niż na zachodzie koszty pracy, co przekłada się na końcową cenę wyrobu. Wszystko to daje polskim przedsiębiorstwom ogromną szansę zwiększenia wartości sprzedaży zagranicznej. Aby tak się stało niezbędna jest jednak promocja marek na rynkach zagranicznych. Nie chodzi tu jedynie o prezentowanie oferty na imprezach targowych i wystawienniczych oraz obecność w okazjonalnych periodykach. Zbudowanie własnej, mocnej marki to proces długotrwały polegający na maksymalizowaniu obecności firmy na łamach prasy branżowej. Prezentowanie firmy jako aktywnego uczestnika rynku, nastawionego nie tylko na maksymalizowanie wartości sprzedaży. Póki co na polskim rynku jest tylko kilka firm, które z rozmysłem realizują politykę wizerunkową.

Z poważaniem
Jarosław Chojnacki

reklama
Spis treściWydania archiwalne