bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 020 :: Nadchodzi czas koniunktury w segmencie ekskluzywnej bielizny

Nadchodzi czas koniunktury w segmencie ekskluzywnej bielizny (1994)

Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych przez światowe instytuty badawcze przychody największych producentów dóbr luksusowych wzrosną w tym roku nawet o kilkadziesiąt procent. I na tym hossa się nie skończy.
Zdaniem analityków z brytyjskiego banku HSBC firmy wytwarzające towary z górnej półki co roku będą podnosić ceny o 4-5 proc.

reklama

Koniunktura trwa w najlepsze – według raportu Cap Gemini tylko w 2005 r. liczba dolarowych milionerów wzrosła o 6 proc. Na luksusowe marki stać coraz więcej ludzi na zachodzie Europy czy w Stanach Zjednoczonych. Jako ciekawy przykład można przytoczyć fakt, że tylko na perfumy Gucci i torebki Bottega Veneta elegantki z całego świata wydały w tym roku grubo ponad 2 mld euro. To w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrost o ok. 20 proc.
Najszybciej popyt na towary ekskluzywne rośnie w Rosji, ale to nie jedyny rynek, na którym warto handlować. – Coraz więcej luksusowych dóbr sprzedaje się w krajach Europy Wschodniej, przede wszystkim w tych, które weszły do Unii Europejskiej, a także w Chinach.
Doszło nawet do tego, że koncerny wytwarzające dobra luksusowe planują tam inwestycje. – Nieoficjalnie wiadomo, że kilka luksusowych marek chce otworzyć w Polsce swoje firmowe sklepy.

reklama
Spis treściWydania archiwalne