bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 020 :: Włoski piłkarz zareklamuje H&M

Włoski piłkarz zareklamuje H&M (2099)

Obrońca włoskiego klubu piłkarskiego AC Milan Paolo Maldini zostanie modelem znanej szwedzkiej firmy odzieżowej Hennes-Mauritz (H&M) w jej przyszłej kampanii reklamowej.
Kampania reklamowa firmy H&M, skierowana do sławnych i młodych ludzi, ruszy w październiku. Będzie miał w niej swój udział Maldini, od 21 lat wierny klubowi AC Milan. Jego wizerunek będzie wykorzystany przez dwa tygodnie w prasie, magazynach mody i na plakatach, które znajdą się w sklepach firmowych H&M.

reklama

Poza Maldinim firma szwedzka firma zaangażowała do swej reklamy także brazylijskiego piłkarza Kakę oraz sławne modelki Naomi Campbell i Cindy Crawford. Ma też kontrakt z Madonną.
Mający swe korzenie w Szwecji koncern H&M często sięga po reklamę telewizyjną. Jak już informowaliśmy na początku wakacji Hennes & Mauritz w emitował w polskiej telewizji spot reklamowy, którego przedmiotem były kostiumy kąpielowe.
Oprócz odważnej polityki reklamowej H&M stosuje także interesującą strategię logistyczną.
Nowe wyroby dostarczane są do każdego sklepu codziennie. Tak naprawdę jest to jednak wymiana towaru między kolejnymi salonami. Doskonale opracowany system codziennego obrotu towarem wewnątrz sieci implikuje realne zaopatrzenie sklepów w nowe kolekcje zaledwie osiem razy w ciągu roku.
Rozległe powierzchnie handlowe mają kojarzyć markę z obfitością i różnorodnością asortymentu. Marketingowcy dbają o to, aby H&M stał się – zwłaszcza w słowniku młodych ludzi – synonimem luksusu i wysokiej jakości. A specjaliści od sprzedaży zapewniają o niskich cenach.
Firma wyprzedza czas nie tylko w dziedzinie mody, ale również odważnie testując nowe formy komunikacji marketingowej i e-handlu. W 1980 roku można było złożyć zamówienie via e-mail, a w 1998 rozpoczął działalność internetowy sklep H&M.
Obecnie, na sukces marki pracuje ponad 45 000 pracowników w ponad 1200 sklepach. Projektanci pracują na zasadzie wyłączności i szczególnie dbają o kreowanie i śledzenie najnowszych trendów. Dzięki temu marka zapewnia sobie w świadomości klientów skojarzenie z najbardziej ekskluzywnymi i najdroższymi kolekcjami.
H&M nie posiada własnych fabryk, przez co zmniejsza koszty i redukuje ryzyko. Przeszycia na zlecenie wykonuje ok. 700 niezależnych podwykonawców, z których 60% znajduje się w Azji, a pozostała część w Europie.

reklama
Spis treściWydania archiwalne