bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 021 :: Jesienne kampanie reklamowe firm odzieżowych

Jesienne kampanie reklamowe firm odzieżowych (3531)

Łódź to nie tylko polskie zagłębie bieliźniarskie. W mieście mają także siedziby duże firmy odzieżowe, które prowadzą sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem własnych sieci sprzedaży, ulokowanych zazwyczaj w galeriach handlowych w Polsce i zagranicą.
W poszukiwaniu pomysłów na rozwój własnych działań marketingowych warto czasami przeanalizować politykę promocyjno-reklamową firm działających w branżach pokrewnych. Poniżej prezentujemy kilka gorących wiadomości z polskiej branży odzieżowej.

reklama

Hitem tej jesieni ma być zaangażowanie top modelki Claudii Schiffer do reklamy najnowszej kolekcji. Na taki krok zdecydowała się wchodząca właśnie na giełdę papierów wartościowych łódzka spółka Monnarii – producent odzieży damskiej. Giełdowy debiut planowany jest w październiku. Poprzedzony będzie szeroką akcją reklamową. Jej ukoronowaniem ma być wielki pokaz mody w warszawskim Domu Dochodowym przy placu Trzech Krzyży. Gwiazdą wieczoru będzie top modelka Claudia Schiffer.
Jesień będzie także pracowita dla działu marketingu firmy Hexeline. Najnowsza kolekcja będzie reklamowana na bilboardach i w czasopismach.
Na reklamę stawia też Próchnik. Producent męskich ubrań przeznaczył na to 1,5 mln zł. Z tego budżetu zostaną opublikowane fotografie w kolorowych pismach i billboardy. Firma będzie także przez miesiąc sponsorować nadawany w TVN TURBO magazyn motoryzacyjny “Top Gear”. Kilkusekundowy spot sponsorski Próchnika ukazywać się będzie przed rozpoczęciem programu.
Kampanie reklamową w wysokonakładowych pismach zapowiada także firma Redan (właściciel marek Top Secret i Troll). Spółka będzie także poszukiwać twarzy marki na przyszły sezon. Poza tym już w październiku Redan zamierza uruchomić internetowy sklep Top Secret.
Inną drogę promowania swoich produktów wybrała firma KAN – właściciel marki Tatuum. Zamiast wydawać pieniądze na billboardy, KAN inwestuje w nowe sklepy. We wrześniu ma się otworzyć salon w Galerii Krakowskiej, nieco później w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. Także w październiku rozpoczną pracę kolejne trzy salony w Moskwie. Firmowy salon Tatuum będzie także otwarty w warszawskich Złotych Tarasach.
Jak widać z przytoczonych wyżej przykładów – przełom sierpnia i września to początek działań reklamowych w firmach odzieżowych. Ciekawym jest to, że coraz częściej przedsiębiorstwa z tej branży sięgają po wyszukane formy reklamy, często przeznaczają na nie znaczne kwoty. W polskiej branży bieliźniarskiej spektakularne kampanie reklamowe są cały czas rzadkością. Po billboardy sięgają głównie zachodni producenci obecni na polskim rynku, podobnie jest z ogłoszeniami wymiarowymi publikowanymi w prasie kobiecej. Sytuacja ta może jednak w tym roku ulec zmianie. Z informacji uzyskanych przez naszą redakcję wynika bowiem, że już jesienią ruszy kampania reklamowa nowej marki bielizny. Jej właścicielem jest gdańska spółka LPP.

reklama
Spis treściWydania archiwalne