bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 021 :: Marki premium pozwolą zwiększyć zyskowność

Marki premium pozwolą zwiększyć zyskowność (2709)

Polski rynek odzieżowy powoli nasyca się już produktami masowymi. Firmy stawiają zatem na towary z wyższej półki. Taki wniosek można wyciągnąć z analizy danych rynkowych oraz obserwacji polityki marketingowej największych koncernów odzieżowych w ofercie, których znaleźć można także wyroby bieliźniarskie.
Firmy dostarczające na polski rynek wyroby odzieżowe zwracają coraz częściej uwagę na to, że Polacy coraz częściej zaczynają zwracać uwagę na to, w co się ubierają. Część, głównie zamożnych, rodaków zaczyna poszukiwać produktów, które podkreślać będą ich status społeczny.

reklama

Duże firmy z branży dostrzegają te tendencje i wykorzystując zdobyte know-how decydują się na tworzenie droższych marek skierowanych do bardziej zamożnego klienta.
Pomysł z drogą marką nie ma polskiego rodowodu. To zjawisko charakterystyczne dla całego rynku, na którym panuje ostra konkurencja. Dynamicznie rozwijające się firmy stają w pewnym momencie przed dylematem, co robić, gdy rynek ma już dość ich produktów. Jednym rozwiązaniem jest ekspansja zagraniczna, a drugim stworzenie nowej marki. Znani producenci chętnie wybierają tę drugą opcję i wkraczają w segment produktów z wyższej półki cenowej. Tak zrobił szwedzki koncern odzieżowy Hennes & Mauritz – właściciel marki H&M, który ogłosił w zeszłym tygodniu, że otworzy sieć dla bogatszych klientów. W przyszłym roku powstanie dziesięć sklepów zupełnie nowej marki.
Hennes & Mauritz idzie w ślady Benettona, który w 1993 r. zaczął otwierać sklepy odzieżowe pod marką Sisley. Ten ruch się opłacił. Dziś Sisley generuje blisko 20 proc. obrotów koncernu.
Koncerny wiedzą, co robią, bo drogie marki nie potrzebują tabunów klientów, by się utrzymać. Zarabiają po prostu w inny sposób. Wejście w segment premium oznacza przede wszystkim korzystniejsze marże. Wyższe ceny wynikają z prestiżu marki, a nie z rzeczywistych kosztów.

reklama
Spis treściWydania archiwalne