bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 021 :: Tegoroczna moda plażowa - podsumowanie

Tegoroczna moda plażowa - podsumowanie (2057)

Tegoroczne wakacje powoli zbliżają się do końca. Najwyższy zatem czas aby pokusić się o podsumowanie tegorocznej mody plażowej.
Stało się to co było do przewidzenia. Tegoroczna moda na plażę dopuszczała wszelkie motywy i wzory. Producenci zadbali nawet o to, żeby na plażę można było wyjść nawet w wieczorowej wersji kostiumu.
W tym roku szczególną popularnością cieszył się styl glamour. Zdaniem osób zajmujących się projektowaniem bielizny – czerń i biel dają elegancki styl. W kolekcjach sprzedawanych w sieciowych salonach z odzieżą – można było kupić białe bikini wzbogacone delikatnymi turkusowymi cekinami. Natomiast dół stroju był głęboko wykrojony i tym samym modelował figurę.

reklama

Sieciowe salony odzieżowe, takie jak np. C&A oraz H&M w tym roku zastosowały ciekawą politykę cenową – każdą z części kostiumu kąpielowego można było kupić już od 19,90 zł.
Wśród wzorów wykorzystanych w kostiumach kąpielowych spotkać można było zarówno geometrię, marynarskie czy zwierzęce paski, kwiaty i cętki, ale też jednolite kolory.
Firma Triumph zaproponowała kolekcję Cool Modern Chic. Modele przyciągają wzrok nie tylko bogatą gamą kolorów, ale także licznymi zdobieniami, błyskotkami i haftami. W części z nich wykorzystano grę kolorów: bieli i czerni, które nadają kostiumom bardzo elegancki wygląd. W kolekcjach H&M nie brakowało nowych, świeżych kolorów głównie brązów, zieleni, żółci, turkusu czy różu. W tym sezonie na plażę powróciły także kostiumy z szortami lub spodenkami.
W tym roku producenci i projektanci zrozumieli, że przeciętna kobieta nie ma jednak figury modelki. Dlatego niektóre firmy stworzyły kolekcje, w których istnieje możliwość dowolnego wyboru staników i majtek kostiumów – np. bardziej wycięty biustonosz i zabudowane majtki.
W ten sposób firma Triumph zaprojektowała kolekcje Mix to Match – dała paniom możliwość stworzenia własnego zestawu kąpielowego. W tej linii dostępne są osobne topy i doły, które można dowolnie dobierać. Ale poszczególne części są tak zaprojektowane, by się uzupełniać. Zasada jest jedna: zestaw powinien być unikalny.
W kolekcji firmy Atlantic, w liniach Activ i Trend – dominowały soczyste kolory, hafty i motywy kwiatowe. Podstawę stanowiły jednak róże, czerwienie i turkusy w połączeniu z czekoladowym brązem i połyskującymi cekinami. W kostiumach dwuczęściowych dominowały seksowne wiązania na bokach oraz podkreślające figurę staniki push-up.
W tym roku producenci przygotowali także tradycyjnie plażowe kolekcje męskie. Składały się one z długich szortów surferskich lub krótszych trykotowych kąpielówek. Wzornictwo było podobne do tego wykorzystanego w kolekcjach damskich.
Kolekcje sygnowane znanymi markami były w tym roku wzbogacane ciekawymi dodatkami np. chustami pareo z frędzelkami czy dzierganymi kapeluszami, kolorowymi klapkami, słomianymi torbami czy wymyślnymi okularami słonecznymi.
Firma Triumph zaproponowała specjalne sukienki, które można było założyć po zejściu z plaży. Są one dopasowane kolorystycznie do kostiumów.

reklama
Spis treściWydania archiwalne