bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 022 :: Rośnie zainteresowanie modą

Rośnie zainteresowanie modą (2840)

Z badań instytutu GfK Polonia wynika, że choć Polacy wydają coraz więcej na odzież, bieliznę i obuwie, to jednak uważnie przyglądają się cenom produktów. Tylko co 10. Polak deklaruje, że nie zwraca uwagi na cenę ubrań, które mu się podobają. Znacznie więcej polskich konsumentów szuka okazji do tańszych zakupów, na przykład podczas posezonowych wyprzedaży. W tym roku skorzystała z nich ponad połowa ankietowanych a wśród osób przed 30 aż było to aż dwie trzecie ogółu.
W raporcie Gfk znajdujemy także informację mówiącą, że polskie społeczeństwo w coraz większym stopniu interesuje się modą. W tym roku już dwie piąte badanych w tym prawie dwie trzecie osób przed 30 twierdzi, że się nią interesuje i zamierza w najbliższym czasie skorzysta z oferty któregoś z producentów markowych wyrobów. Taki zamiar ujawniło aż 44 proc. ankietowanych Polaków (jedna czwartą więcej niż przed rokiem).

reklama

Korzystne dla producentów bielizny wyniki badań potwierdza Tadeusz Wawrzyniak – prezes Polskiej Izby Odzieżowo-Tekstylnej. W opinii zamieszczonej na łamach dziennika “Rzeczpospolita” powiedział m.in.: “Po kilku trudnych latach dla polskiego przemysłu odzieżowego zaczął się lepszy okres. W tym roku wzrosły zamówienia eksportowe, a przede wszystkim zwiększyło się zapotrzebowanie krajowego rynku. W społeczeństwie widoczny jest większy ekonomiczny optymizm, klienci zaczęli bardziej zwracać uwagę na dobrą jakość, modę, markę. Przy wyborze produktu przestała być najważniejsza niska cena. To umożliwia polskim firmom wygrywanie z tanim, ale kiepskim importem z Dalekiego Wschodu. Mimo więc coraz silniejszej konkurencji ze strony firm zagranicznych większość polskich przedsiębiorstw odzieżowych ma w tym roku.” Potencjał polskiego rynku mody, wycenianego na 16 mld złotych, docenia też coraz więcej zagranicznych firm. Z każdym miesiącem przybywa międzynarodowych sieci sklepów, które stają do rywalizacji o odzieżowe wydatki polskich klientów. W tym roku jak już informowaliśmy do konkurencji włączy się co najmniej kilkanaście nowych sieci sklepów.

reklama
Spis treściWydania archiwalne