bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 023 :: W Europie rodzi się moda na zaokrąglone pośladki

W Europie rodzi się moda na zaokrąglone pośladki (3750)

Na początku września amerykańska firma Sara Lee wypuściła na francuski rynek majtki marki Wonderbra z wyjmowanymi poduszeczkami, które szczodrze uwypuklają górną część pośladków. Bielizna, ochrzczona jako curves-up, została pomyślana według tej samej zasady co biustonosz push-up, dający efekt podniesienia.
Majtki ze sztucznymi pośladkami są przeciwieństwem stringów, które są niejako na pokaz. Curves-upy bardzo dyskretnie nadają krągłych linii, przypominając tym styl kobiet z la Belle Epoque o sylwetce w kształcie litery S (z wystającym biustem i pupą). Ta innowacja jest skazana na sukces. Duże francuskie sklepy “Galeries Lafayette” i “Le Printemps” zostały zaopatrzone w 2000 egzemplarzy na całą Francję (model w dwóch rozmiarach, sprzedawany po 40 euro za sztukę) i prawdopodobnie szybko będą ogołocone z towaru. Co najmniej siedem ekip telewizyjnych zdecydowało się zrobić reportaż o tym nowym podstępie kobiecości.

reklama

Produkt, pomyślany jako gadżet uwiódł redaktorki działów mody, zanim został wprowadzony na rynek. Zapotrzebowanie przerosło w ciągu lata możliwości biura prasowego firmy – zapas kilku curves-up wyczerpał się.
Dom mody Wonderbra przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek francuski, belgijski i brytyjski przeprowadził cykl analiz. Dział marketingu odkrył, że ponieważ to, jak leżą obcisłe ubrania i spodnie z obniżonym stanem bardzo zależy od pośladków, moda przeniosła troskę konsumentek z górnej części ciała w tę dolną. Sondaż wśród chirurgów plastycznych potwierdził, że zabiegi na pośladkach są coraz częstsze.
Obsesja krągłych pośladków nie ominęła również marki Aubade. Producent bielizny, znany ze swojej sagi reklamowej “lekcje uwodzenia”, zdecydował się również na “w pełni dyskretne oszukiwanie” w okolicach pośladków. Proponuje linię majtek Beauty Sculpt “podnoszących pośladki”, utkanych z mieszaniny elastycznych oczek. Paseczki o różnej szerokości i gęstości pozwalają korzystnie uwypuklić ten rejon (39,90 euro tanga i 44,90 euro majtki). W tym sezonie tiurniura jest również w modzie u projektantów, na przykład Karla Lagerfelda dla Chanel czy Pascala Milleta u Carven, którzy przywracają do łask spódnicę w kształcie ołówka udrapowaną na pośladkach.
Nie zapomniano o mężczyznach. Rodzinna francuska firma Scandale, która ma fabrykę w Troyes w Szamapanii, lansuje ostatnio specjalnie dla mężczyzn bokserki push-up z mikrofibry. Poduszeczki zostały wszyte z przodu, by “podkreślić męskie atuty”, zaznacza Scandale (24,50 euro, w sklepach Monoprix i Grands Magasins). Bokserki nazywają się Wonderman.

Źródło: Véronique Lorelle

reklama
Spis treściWydania archiwalne