bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 026 :: Nowy koncept detaliczny Atlantic Mistique

Nowy koncept detaliczny Atlantic Mistique (3542)


13 września br. firma Atlantic otworzyła w Warszawie w Centrum Handlowym Arkadia pierwszy butik według nowej koncepcji, w którym oferowana jest bielizna dwóch marek, Atlantic oraz Mistique. – Przy projektowaniu nowych punktów sprzedaży naszym nadrzędnym celem było stworzenie miejsca przyjaznego dla klienta. Miejsca, w którym dzięki komfortowej i intymnej atmosferze będzie mógł czerpać przyjemność z kupowania bielizny. – tłumaczy Bartek Bielski, członek zarządu Atlantic.
Firma Atlantic przeprowadziła badania, których celem było poznanie preferencji dotyczących zakupów w butikach z bielizną. Uzyskane informacje jasno określiły kierunek rozwoju – stworzenie nowego salonu, który w pełni będzie zaspakajał potrzeby klientów.

reklama

Wynikiem pracy wielu specjalistów – agencji kreatywnych, architektów, visual merchandiserów – są nowo-otwierane butiki, w których oprócz bielizny Atlantic i Mistique będzie można kupić produkty dotąd nieobecne w sklepach Atlantic, takie jak szlafroki, kosmetyki kąpielowe, kapcie oraz rajstopy.
Podstawowym założeniem kreatywnym przy projektowaniu nowych salonów Atlantic Mistique było zachowanie jednolitego charakteru butiku, przy jednoczesnym odseparowaniu stref ekspozycji poszczególnych marek. Efekt ten został osiągnięty głównie poprzez działanie światłem oraz kolorem. W strefie marki Mistique użyto światła punktowego, teatralnego, natomiast w strefie Atlantic – żywego i jasnego. Każdej ze stref przypisano odrębne kody kolorystyczne: ciemny kobiecy fiolet dla marki Mistique oraz świeży i sportowy turkus dla marki Atlantic.

W nowych butikach użyto nowoczesnych i bardzo szlachetnych materiałów – satynowej pleksi oraz stali nierdzewnej. Wykonane z nich elementy, takie jak lampy, stół wizerunkowy, pełnią rolę “biżuterii” oraz dodają wnętrzu wyrafinowanego smaku. Zakomponowana w ten sposób przestrzeń jest świeża i nowoczesna, a przy tym zapewnia intymną atmosferę, tak ważną przy kupowaniu bielizny.

Sieć sprzedażowa firmy Atlantic składa się z 25 sklepów firmowych oraz 120 franczyzowych. W tym roku firma chce otworzyć 10 sklepów własnych, w przyszłym -kolejnych 15. Planowany okres przemianowania wszystkich własnych placówek na butik Atlantic Mistique ma zająć dwa lata.
Jak już informowaliśmy akcję otwierania salonów sprzedających nową markę bielizny zapowiedziała także gdańska giełdowa spółka LPP. W tym przypadku także opracowano specjalne projekty architektoniczne dla nowych salonów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że każdy ze nowych sklepów sprzedających bieliznę sygnowaną marką Esotiq zostanie “podzielony” na dwie strefy. Jedna przeznaczona będzie dla klientek starszych, a druga dla młodszych.
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Projekty opracowywane są w centrali firmy w Gdańsku. Tutaj dobierane są także odpowiednie dla danego wyrobu materiały, dodatki oraz określony sposób pakowania i transportu.
Produkcja zlecana jest fabrykom na Dalekim Wschodzie. Proces produkcji kontrolowany jest przez pracowników biura handlowego firmy w Szanghaju. Zlecenia realizowane są przez tych samych producentów, którzy szyją także dla znanych, światowych firm odzieżowych, wykorzystując nowoczesne maszyny i technologie. W ostatnim czasie wykonanie części wyrobów zlecane jest krajowym producentom.
LPP działa na rynku od 1995 roku. Korzenie spółki sięgają roku 1990, kiedy to obecni, główni akcjonariusze rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, prowadząc Przedsiębiorstwo Handlowe “Mistral”.
Plany firmy koncentrują się na zbudowaniu znanej marki w Europie Środkowej i Wschodniej.
W ramach grupy LPP funkcjonuje podmiot odpowiedzialny wyłącznie za produkcję bielizny. Sprzedawana jest ona pod marką Henderson. Sygnowane są nią kolekcje męskie i damskie.
Oferta produktowa skierowana jest do klientów, którzy dbają o dobre samopoczucie, zwracają uwagę na wygodę i stylistykę Oprócz kolekcji męskiej i damskiej bielizny marką Henderson sygnowana jest także oferta wysokiej jakości strojów kąpielowych oraz skarpet.

reklama
Spis treściWydania archiwalne