bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 026 :: Polski rynek bielizny jest coraz bardziej atrakcyjny

Polski rynek bielizny jest coraz bardziej atrakcyjny (5683)

Szanowni Państwo

Ostatni tydzień przyniósł co najmniej kilka bardzo interesujących informacji. Okazało się bowiem, że jedna z popularniejszych piosenkarek pragnie pod własną marką produkować i sprzedawać bieliznę i rajstopy. Rynek przyjął tę informację z mieszanymi uczuciami. Jedni bez namysłu życzą piosenkarce powodzenia – na jak mówią tym trudnym i niezwykle konkurencyjnym rynku inni zaś, po chwili zastanowienia – mówią, że pomysł piosenkarki może zostać z sukcesem zrealizowany. Jako przykład podają sukces Gatty – promowanej przez Justynę Steczkowską.
Osoba publiczna, do tego piosenkarka – wprowadzając jakikolwiek produkt na rynek może korzystać ze swej popularności – co znacznie obniża koszty reklamy i jest bardzo skutecznym narzędziem promocji, na którego wykorzystanie mogą pozwolić sobie jedynie największe i najbogatsze firmy, które nie patrzą obojętnie na nową sytuację na rynku.
Pozostali znaczni gracze naszego rynku bieliźniarskiego skupiają się na inwestycjach w rozwój sieci sprzedaży. Przeznaczają znaczne środki na wyposażenie salonów, nadanie im niepowtarzalnego charakteru. Takie zmiany na rynku powinny niepokoić mniejszych detalistów, dysponujących ograniczonymi środkami inwestycyjnymi. Dziś, jak pokazują rozmowy – problemem dla właścicieli małych sklepów jest przyciągnięcie do nich młodej klienteli. Młodzież przyzwyczaiła się bowiem do zakupów w centrach handlowych. A te ostatnie rozwijają się w Polsce bardzo dynamicznie. Rozwiązaniem dla mniejszych uczestników rynku mogą być wspólne akcje promocyjne organizowane wspólnie z np. hurtowniami. Jedna z warszawskich hurtowni pracuje właśnie nad takim projektem.

Z poważaniem
Jarosław Chojnacki

reklama
Spis treściWydania archiwalne