bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 026 :: Trudno oszukać polskiego klienta

Trudno oszukać polskiego klienta (2076)

Polacy są jedną z tych nacji, którym trudno jest wcisnąć byle co – wynika z badań zrealizowanych na zlecenie brytyjskiego oddziału Visa Europę. Pod względem tzw. zakupowego ilorazu inteligencji nie mamy sobie równych w Europie. Kupujemy z głową, a promocje i okazje omijamy szerokim łukiem.

reklama

Badanie przeprowadzone przez niezależny ośrodek badań The Future Foundation jest dla nas bardzo korzystne. Obejmowało ono pięć głównych kategorii: oszczędność, samokontrola, otwartość na próbowanie nowych produktów, porównywanie produktów i zdobywanie o nich informacji przed zakupem. Polacy zajęli pierwsze ‘miejsca w pierwszych dwóch, co dowodzi, że potrafimy kupować rozsądnie i nie ulegać magii jednej tylko marki.
Czym jest zakupowe IQ? Można je rozumieć przede wszystkim jako przejaw rozsądku przy robieniu zakupów. Najwyraźniej nie brakuje go nam, bo wyprzedziliśmy w tej kategorii Francuzów, Niemców, Czechów, Hiszpanów, Węgrów i Szwedów. Najgorsi okazali się pod tym względem Włosi i Brytyjczycy. Jednocześnie badanie dowiodło, że przedstawiciele tych dwóch nacji najmniej liczą się z pieniędzmi. Odwrotnie niż Polacy, którzy, są najbardziej oszczędni spośród badanych i najlepiej opanowują emocje. Ciekawe, że we wszystkich przebadanych krajach konsumenci potrafili kupować z głową urządzenia elektroniczne. Za to najmniej myśleli przy nabywaniu jedzenia i ubrań.

reklama
Spis treściWydania archiwalne