bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 029 :: Mewa jest coraz bliżej giełdy

Mewa jest coraz bliżej giełdy (1923)

W październiku Zakłady Dziewiarskie Mewa z Biłgoraja złożyły prospekt emisyjny. Trafił on do zatwierdzenia w Komisji Nadzoru Finansowego. Po jego zatwierdzeniu zostanie przeprowadzona emisja akcji na rynku publicznym.
Jak już informowaliśmy środki pozyskane z emisji mają być przeznaczone na rozwój sieci sprzedaży. Jeszcze w tym roku ma być uruchomionych co najmniej pięć nowych salonów. Plany na rok 2007 są, wedle zapewnień zarządu, bardziej odważne.Sklepy będą otwierane w kraju i za granicą (teraz Szame ma pięć salonów w kraju oraz sześć na Ukrainie).

reklama

W wyniku emisji akcji na rynku publicznym spółka chce pozyskać około około 10 mln zł.
W I kwartale tego roku Mewa uzyskała 5,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (6,6 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku). W tym okresie poniosła 420 tys. zł strat wobec 33 tys. zł zysku po pierwszym kwartale 2005 r.

Mewa sprzedaje bieliznę pod markami LOOKat, Mewa, Secret, John Bradley oraz od niedawna Szamé. W ubiegłym roku firma miała 25,94 mln zł przychodów, jej zysk operacyjny wyniósł 634 tys. zł, a zysk netto 80 tys. zł.
Mewa to firma projektowo-handlowa, zlecająca polskim poddostawcom produkcję wyrobów według własnych wzorów. Wcześniej była to typowa firma produkcyjna. Obecnie pakiet kontrolny akcji spółki jest w posiadaniu członków zarządu. Od 1997 roku akcje Mewy są notowane na publicznym rynku CeTO.

reklama
Spis treściWydania archiwalne