bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 029 :: Polacy przywiązują większe znaczenie do marki produktu

Polacy przywiązują większe znaczenie do marki produktu (3322)


Marka produktu ma dla Polaków coraz większe znaczenie podczas robienia zakupów. Jednak wciąż najważniejsza jest dla nas cena.

reklama

Najnowsze badanie przeprowadzone przez TNS OBOP pokazuje, że podczas zakupów Polacy częściej kierują się marką produktu. Wśród kryteriów wpływających na decyzje konsumentów znajduje się ona na czwartej pozycji. Najważniejsza ciągle jest cena, a tuż za nią jakość oraz wcześniejsze doświadczenia konsumenta. Marka powoli pnie się w górę – w ubiegłorocznym badaniu ważniejsze od niej były jeszcze przyzwyczajenia klienta oraz aktualne promocje cenowe. Konsumenci mają coraz mniej czasu, dlatego często nie są w stanie sam zebrać tylu informacji o produkcie, by wybierać świadomie. Marka ma pomagać w podjęciu tej decyzji.
Inwestowanie w markę to dobra inwestycja, gdyż umożliwia zwiększenie zyskowności. Za produkt legitymujący się znaną marką klient płaci więcej – od kilkunastu do nawet kilkuset procent więcej. Z badań przeprowadzonych przez firmę AG Nielsen wynika, że towary znane i cenione, które łatwo zidentyfikować właśnie za pomocą marki, są droższe średnio o 30 proc.

reklama
Spis treściWydania archiwalne