bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 030 :: Polacy czerpią przyjemność z zakupów

Polacy czerpią przyjemność z zakupów (1889)

Polacy lubią zakupy, choć pieniądze, jakimi dysponują nie są wielkie. Inne nacje mogą Polakom wręcz pozazdrościć zapału do uganiania się wśród sklepowych pólek. Pod tym względem jesteśmy pierwsi w Europie.

reklama

Według raportu “Europejski konsument” przygotowanego przez niemiecką grupę Metro (właściciel sieci Real, Media Markt i Saturn) wśród wszystkich narodów europejskich to właśnie Polacy najbardziej kochają zakupy. Gdy 50 proc. Włochów i 54 proc. Węgrów mówi, że kupowanie jest dla nich męczarnią, w Polsce tylko 26 proc. społeczeństwa nie przepada za chodzeniem po sklepach. Za to aż 38 proc. Polaków – najwyższy wskaźnik na Starym Kontynencie – twierdzi, że czerpie z tego ogromną przyjemność.
Dlaczego tak się dzieje? Zdaniem specjalistów Polacy przeżywają więc okres zachłyśnięcia się konsumpcją. Poza tym wiele wskazuje na to, że nad Wisłę trafiła amerykańska moda chodzenia na zakupy w celu poprawienia sobie humoru.

reklama
Spis treściWydania archiwalne