bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 032 :: Bielizna na wyprzedażach

Bielizna na wyprzedażach (1872)

Jak pokazuje doświadczenie ostatnich lat, tuż po świętach Bożego Narodzenia ruszają szalone wyprzedaże. Na ich organizację decydują się przede wszystkim sklepy należące do dużych sieci handlowych, najczęściej usytuowane w galeriach i centrach handlowych. Wyprzedaże są odpowiedzią na rosnące zainteresowanie tego typu akcjami przez polskiego klienta.
Jak wynika z badań firmy GfK Polonia, na razie co prawda tylko co czwarty Polak stale zaopatruje się na wyprzedażach. To o ponad połowę mniej niż średnia światowa, lecz mimo to obserwowany jest wzrost zainteresowania wyprzedażami. Odsetek osób, korzystających z wyprzedaży będzie w najbliższych latach systematycznie się zwiększał. Zdaniem ekspertów ten trend utrzyma się w związku z tym, że na polskim rynku sieci odzieżowe zamierzają otwierać swoje sklepy także w mniejszych miastach.

reklama

Wyprzedaże nie są jednak jeszcze popularne wśród małych i średnich sklepów. Ich właściciele nie decydują się na tego typu działania. Może być to spowodowane tym, że pojedynczy przedsiębiorca nie jest w stanie sam przygotować chociażby materiałów informacyjnych jak i zgromadzić niezbędnego i przecenionego już asortymentu.
Obserwując sytuację w polskich hurtowniach bielizny, można powiedzieć, że na gruncie posezonowych wyprzedaży na krajowym rynku panuje absolutna stagnacja. Firmy nie są zainteresowane tego typu działaniami, choć nie wszystkie wprowadzane na rynek modele cieszą się równie dużym zainteresowaniem klientów.
Jeśli już w hurtowniach bielizny towar jest przeceniany, to często obniżka nie jest widoczna w detalicznych punktach sprzedaży.

reklama
Spis treściWydania archiwalne