bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 034 :: Rozmowa z Julianną Michalak - organizatorem targów Body Style

Rozmowa z Julianną Michalak - organizatorem targów Body Style (2774)

Jarosław Chojnacki: Jak ocenia Pani marcową edycję targów Body Style?

Julianna Michalak: Mogę z satysfakcją powiedzieć, że wiosenna edycja targów Body Style i odbywającego się jednocześnie IV Salonu Kontraktacji zyskały uznanie zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Wśród wystawców przeważały opinie mówiące, że po kilku latach przerwy polska branża bieliźniarska ma w końcu profesjonalne miejsce spotkań. (zobacz opinie wystawców)

J.Ch.: Czy prowadzili Państwo statystyki odwiedzin targów?

J.M.: Oczywiście statystyki i rejestracja zwiedzających to już niemalże tradycja targowa. Każdy zwiedzający proszony jest o podanie podstawowych danych na temat reprezentowanej firmy. Dzięki temu po zakończeniu imprezy wiemy kto ją odwiedził. Tegoroczny Salon odwiedzili handlowcy z 18 krajów: Belgii, Białorusi, Czech, Danii, Francji, Litwy, Łotwy, Meksyku, Niemiec, Norwegii, Polski, Rosji, Słowacji, Szwecji, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch. W pawilonie kontraktacyjnym, w którym jednocześnie odbywał się Salon Next Season, zarejestrowanych zostało ponad 2000 handlowców. 30 procent z zarejestrowanych deklarowało udział w Salonie Bielizny i Mody Plażowej. Handlowcy odwiedzający Salon Next Season zapoznali się również z ofertą Salonu Body Style i dobrze ocenili zawarte nowe kontakty. Podczas pierwszej edycji targów handlowcy mogli zakontraktować kolekcje 26 marek.

reklama

J.Ch.: Jakie marki bieliźniarskie były reprezentowane w trakcie Salonu?

J.M.: Swoje stoiska miały następujące firmy: Boogie Nights Polska; Banana Moon – Californian Sunwear, Banana Moon – Intimates, Admas, Disney – Collection 28, Boogie Nights Nightwear, Livia Monte-Carlo, Nici, Bruno Banani; Esge, Pompadour, Egeria, Eurofala, Fantazja-Just, Grakmar, Hanna Style, Lespin, Lorin, Nuit Magique; Revic, Saurian, Shepa, Vamp, Vero Styl; Voila Sono. Dodatkowo swoje wzory zaprezentowały marki: Lama, Dreamgirl, Gorsenia, LPP z marką Esotiq.

J.Ch. Jaki był koszt stoiska i co w zamian otrzymywał wystawca?

J.M.: Koszt w pełni zabudowanego stoiska wraz z wielkoformatowym wydrukiem reklamowym został skalkulowany od 3,5 tys. zł netto. Oprócz tego wystawca otrzymywał do swojej dyspozycji oficjalne zaproszenia dla kontrahentów. Umożliwiało ono m.in. wjazd na teren targów. Targi w branży bieliźniarskiej nie mogą odbywać się bez pokazów najciekawszych wzorów. Dlatego każdy z wystawców mógł zgłosić do nich kilka swoich modeli. Zostały one zaprezentowane handlowcom i mediom podczas pierwszego i drugiego dnia targów w trakcie Gali Dnia. Pokazy cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników targów, którzy mieli wyjątkową okazję obejrzenia wybranych projektów w ruchu. Oczywiście koszt pokazu był wliczony w cenę wynajęcia stoiska.

J.Ch.: Na co powinny zwrócić uwagę firmy, które pierwszy raz chcą wziąć udział w targach?

J.M.: Międzynarodowe Targi Poznańskie starają się służyć wystawcom szeroką pomocą. Zespół promocji MTP przygotowuje materiały prasowe o targach i o ofercie uczestników. Materiały te rozsyłamy do handlowców i dziennikarzy z polski i zagranicy.
Oczywiście przed wystawieniem się na targach warto również przygotować katalog produktowy, zaopatrzyć się w wizytówki firmowe i osobiste. Bardzo istotne jest powiadomienie kontrahentów, że firma prezentuje się na targach i wysłanie im zaproszeń do odwiedzin targowego stoiska. Ponadto wiele firm informuje handlowców o pobycie na targach poprzez reklamy w gazetach i portalach branżowych. Tak szeroko prowadzone działania na pewno przyniosą oczekiwany efekt marketingowy.

J.Ch.: Dlaczego marketing targowy jest tak ważnym elementem w budowaniu pozytywnych relacji z klientami i kontrahentami?

J.M.: Targi to wyjątkowa impreza. To miejsce spotkań profesjonalistów, którzy wspólnie, w atmosferze zaufania, mają szansę nawiązywania kontaktów handlowych. Kontaktów, które pomagają sprostać rosnącym wymaganiom współczesnego rynku oraz nadążyć za coraz szybszym tempem zachodzących na nim zmian. To właśnie w czasie targów właściciele i kadra menedżerska firm mają czas na spotkania, spokojną rozmowę, która w wielu przypadkach kończy się podpisaniem umów o współpracy. Osobiste kontakty nawiązane w czasie targów procentują. Znika anonimowość. Rozmawiając później z kontrahentem przez telefon czy też korespondując z nim drogą e-mailową – wiemy jak wygląda – znamy się. A to naprawdę pomaga. Inną sprawą i jednocześnie korzyścią jest możliwość spotkania się na neutralnym gruncie z bliższą lub dalszą konkurencją. Spotkania targowe umożliwiają wymianę doświadczeń, rozmowę – na co często poza targami po prostu brakuje czasu.

J.Ch. Kiedy dokładnie odbędzie się kolejna edycja targów i czy można już przesyłać zgłoszenia?

J.M.: Zespół Projektowy Salonu Body Style przyjmuje już pierwsze zgłoszenia zainteresowanych uczestnictwem w drugiej edycji Salonu Bielizny i Mody Plażowej, która odbędzie się w dniach od 4 – 6 września 2007 roku, oczywiście w Poznaniu. Termin zgłoszeń zapewniający uczestniczenie w pełnym pakiecie oferty to 22 maja 2007. Gorąco zachęcam do kontaktu z Biurem Targów lub z odwiedzeniem strony internetowej www.bodystyle.pl.
Tam uzyskają Państwo wszechstronną pomoc i informacje, które – mamy taką nadzieję – pomogą w podjęciu pozytywnej decyzji.

Dziękuję za rozmowę.

reklama
Spis treściWydania archiwalne