bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 035 :: Lama wprowadza nowy system realizacji zamówień

Lama wprowadza nowy system realizacji zamówień (2047)

Firma Lama z podwarszawskich Janek producent bielizny z bawełny dla kobiet, mężczyzn i dzieci rozpoczęła proces zmiany systemu realizacji zamówień. Nowa koncepcja dystrybucyjna ma umożliwić znaczne rozszerzenie oferty i dopasowanie liczby zamówionych sztuk do faktycznych potrzeb rynkowych. Zoptymalizowanie wielkości zamówień pozwoli dokonać oszczędności, które z kolei podniosą konkurencyjność wyrobów. Po wdrożeniu nowego systemu kontraktacji Lama chce wprowadzać na rynek ok 500 wzorów rocznie.
W dalszej perspektywie firma zamierza także obok stałej kolekcji bazowej uruchomić produkcję tzw. kolekcji ekonomicznej. Dzięki temu chce trafić do większej liczby sklepów z bielizną zarówno w Polsce jak i poza jej granicami.
Firma chce cyklicznie organizować spotkania ze swoimi kontrahentami. Docelowo mają się one odbywać dwa razy w roku. W trakcie ich trwania Lama zaprezentuje kolekcje na nadchodzący sezon i zbierze zamówienie od kontrahentów. To zdaniem właścicieli firmy pozwoli zebrać informacje bezpośrednio od osób kontaktujących się z klientem detalicznym. Zebrane dane będą przetworzone i dopiero na ich podstawie zostanie uruchomiona produkcja – a zamawiający będą poinformowani o terminie dostawy.

reklama

Jeszcze w tym roku Lama zapowiada nasilenie działań zmierzających do promowania swoich wyrobów bezpośrednio w miejscach sprzedaży. W tym celu firma stworzyła tzw. Złoty Klub Dystrybutora. Będzie on zrzeszał ok 40-50 firm zajmujących się redystrybucją wyrobów bieliźniarskich w Polsce i zagranicą. Dla członków klubu Lama organizować będzie wiosenne i jesienne pokazy, na których zebrane zostaną zamówienia. Firma zapowiedziała także, że chętnie pomoże członkom Złotego Klubu Dystrybutora w organizacji pokazów dla ich klientów.
Lamie zależy na partnerskich kontaktach z hurtowniami bielizny. Swoją nową strategię dystrybucyjną pragnie budować w oparciu o dobre relacje z klientami hurtowni. Właściciele podwarszawskiego przedsiębiorstwa zapowiedzieli także definitywne zakończenie współpracy z sieciami handlowymi. Produkty firmy zniknął z oferty super i hipermarketów.
Jednocześnie właściciele firmy przekonywali, że nie zamierzają wzorem kilku innych firm produkujących zbliżony asortyment tworzyć swojej własnej sieci sklepów. Lama szanuje tradycyjny kanał dystrybucji składający się z producenta – hurtownika i detalisty. Zmodyfikowanie tego kanału dla wielu firm z branży okazało się bardzo niekorzystne.
Polskie hurtownie bielizny mają obecnie wypracowaną dobrą pozycję na rynku. Te, które funkcjonują obecnie oparły się próbie czasu i dodatkowo wzmocniły swoją rynkową rolę w branży bieliźniarskiej. Za pośrednictwem hurtowni wyroby trafiają do prężnie działających sklepów. Od strategii producenta zależy w jakim stopniu wykorzysta ten fakt i czy w porozumieniu z hurtownią prowadzić będzie wspólne akcje służące promowaniu swojej marki wśród klientów hurtowni.
Lama dostrzegła ten potencjał i zamierza go w pełni wykorzystać – a przykładem na to jest opisany wyżej Złoty Klub Dystrybutora.
Po sprawdzeniu procedur kontraktacji i stworzeniu dużej sieci dystrybucji detalicznej, która ma liczyć ok. 2000 sklepów Lama zamierza w przyszłym roku przeprowadzić w mediach kampanię reklamową. Realizacja tych planów w połączeniu z wysoką jakością oferowanych produktów, bogatym i oryginalnym wzornictwem na pewno przyczyni się do wzrostu udziału w rynku. Już dziś bezpośredni konkurenci Lamy powinni bacznie przyglądać się realizacji wskazanych zamierzeń.
Firma “LAMA” istnieje od 1991 roku. Opiera swoją strategię produkcyjną na interesującym wzornictwie. Duży dział projektowy czerpie pomysły analizując obecne trendy w modzie. Właściciele firmy podkreślają, że produkty sygnowane marką Lama są tworzone z materiałów o najwyższej jakości co potwierdzają uzyskane certyfikaty: “Przyjazny dla człowieka” i “Przyjazny dla dziecka”, przyznane przez Instytut Techniki i Technologii Dziewiarskich w Łodzi, oraz dla części wyrobów szwajcarski Oeko-Tex.
Lama stawia na wygodę i dyskrecję. Nieco ekstrawagancka bielizna wykonana jest z delikatnej bawełny z domieszką elastanu. W kolorystyce z klasyczną czernią i bielą sąsiaduje turkus, róż, ognista czerwień, słoneczny żółty często zestawiane obok siebie. Bieliznę Lama ozdabiają nadruki-komunikaty, urocze groszki, serduszka, delikatne kwiatki, zabawne zwierzątka, motywy zaczerpnięte z komiksów. Fasony z odważnymi, fantazyjnymi nadrukami to tylko część kolekcji. Jej uzupełnieniem są modele bardziej klasyczne, o spokojniejszych nadrukach i kolorystyce. Duża różnorodność modeli koszulek i majtek pozwala na swobodne ich zestawianie w gotowe komplety na różne okazje.

Poniżej prezentujemy wybrane zdjęcia z pokazu, który odbył się w warszawskim Hotelu Westin 19 kwietnia 2007 roku.

reklama
Spis treściWydania archiwalne