bieliźniarstwo i pończosznictwo
Numer: 036 :: Gaia zmierza w kierunku kontraktacji

Gaia zmierza w kierunku kontraktacji (2509)

Firma Gaia producent bielizny z Białegostoku przygotowuje się uruchomienia specjalnego systemu kontraktacji wyrobów. Tym samym chce zwiększyć poziom zaopatrzenia hurtowni bielizny.
Kontraktacja polega na tym, że kolejni uczestnicy kanału dystrybucji z wyprzedzeniem zamawiają określoną liczbę modeli w danej kolorystyce i rozmiarze. Producent zbiera informacje i na tej podstawie zamawia surowce oraz ustala plan produkcji. Informacje zebrane bezpośrednio z rynku pozwalają z dużą precyzją określić termin pojawienia się w sprzedaży poszczególnych modeli wchodzących w skład kolekcji. Taka przewidywalność ułatwia pracę zarówno hurtowniom jak i sprzedawcom detalicznym.

reklama

Dystrybucja oparta o zasady kontraktacji jest szeroko stosowana na rynkach ustabilizowanych – głównie na zachodzie Europy. W Polsce także coraz mocniej widać tę tendencję. Stosują ją przede wszystkim międzynarodowi producenci bielizny takiej jak Triumph International, choć nie tylko. Co pewien czas, któryś z większych polskich producentów stara się wprowadzić taki system. Ci, którzy się na to decydują muszą liczyć się z niechęcią części hurtowni bielizny. Najczęściej padającym argumentem przeciwnym wprowadzenia kontraktacji jest konieczność ponoszenia ryzyka finansowego.
Niestety polski rynek bielizny, jak było to już pisane niejednokrotnie, jest rynkiem nieustabilizowanym. Sprzedaż wyrobów bieliźniarskich odbywa się głównie za pośrednictwem małych i średnich salonów multibrandowych, które w niewielkim procencie chcą wiązać się kontraktami z hurtowniami.
Przedstawiciele firmy Gaia wierzą jednak, że zaproponowane przez nich rozwiązania zostaną zaakceptowane przez dystrybutorów i wspólnie uda się uporządkować cykliczność dostaw oraz rozwinąć wspólne, spójne działania promocyjne, które z kolei przełożą się na większą niż dotychczas sprzedaż produktów sygnowanych logo białostockiej firmy.
Wyroby firmy Gaia cieszą się rosnącym zainteresowaniem odbiorców. Z roku na rok i ich sprzedaż rośnie. Właściciele sklepów zaś coraz częściej wypowiadają się z uznaniem o kolejnych modelach wprowadzanych na rynek. Podkreślają rosnącą jakość oraz bardzo interesujące wzornictwo. Jako minus podają opóźnienia w dostawach i małą liczbę wyrobów trafiających na półki. Kontraktacja ma to zmienić.
W rozmowie z redakcją Magazynu Bieliźniarstwo & Pończosznictwo Bartosz Gustak Dyrektor Marketingu firmy Gaia – powiedział, że od kontraktacji nie ma odwrotu. Aby móc zachować dynamiczne tempo rozwoju firma musi przekonać partnerów handlowych do korzystania z systemy kontraktacji. Zapewnił i podkreślił, że skorzystają na tym wszyscy zainteresowani.
Ważnym elementem planowanego systemu mają być indywidualne pokazy dla klientów hurtowni bielizny. Mają one pomóc w zebraniu zamówień od sklepów, późniejsze ich przetworzenie w hurtowni i przekazanie do producenta. Spotkania takie mają także pomóc w zebraniu opinii o produktach i sytuacji na rynku.
Jak już informowaliśmy od początku tego roku firma Gaia uczestniczy w ogólnopolskim programie na rzecz walki z rakiem piersi, który jest prowadzony przez Stowarzyszenie Różowa Wstążeczka. Białostocki producent bielizny chce w ten sposób przyczynić się do rozwoju programów profilaktycznych, mających na celu wczesne wykrywanie nowotworu. W ramach akcji część opakowań i produktów sygnowanych marką Gaia jest oznaczona logo programu – różową wstążeczką. Oprócz tego firma Gaia uczestniczy w prezentacjach i akcjach organizowanych przez Stowarzyszenie.
To nie jedyne działanie prospołeczne białostockiego producenta bielizny. Gaia jest orędownikiem uruchomienia w białostockiej szkole zawodowej klasy kształcącej szwaczki. Rozmowy trwają. W oczekiwaniu na ich pozytywne zakończenie firma za pomocą własnych środków uruchomiła swój autorski program szkoleniowy. W porozumieniu z miejscowym Urzędem Pracy prowadzi trzy miesięczny kurs dający uprawnienia do szycia bielizny. Osoby kończące kurs zasilają szeregi załogi.
Oferta firmy Gaia to trzy kolekcje: Gaia Intimo, Gaia Classic oraz Linea Maxima. Gaia Intimo to bielizna zaprojektowana dla kobiet odważnych, eleganckich, podążających za najnowszymi trendami w modzie. Gwarantuje klientkom pełen komfort użytkowania oraz podkreśla kobiecość. Wykorzystanie przy produkcji tej kolekcji niepowtarzalnych haftów i koronek oraz oryginalnych, delikatnych dzianin pozwoliło stworzyć modele będące ozdobą asortymentu każdego sklepu. Druga z wymienionych kolekcji, Gaia Classic, to biustonosze stworzone z myślą o kobietach ceniących wygodę i tradycyjne wzornictwo. Natomiast Linea Maxima jest nowością na rynku. Modele z tej kolekcji przeznaczone są dla kobiet obdarzonych pełniejszymi kształtami. Biustonosze mają szerokie wzmocnione ramiączka i boczki oraz szerokie haftki. Perfekcyjnie zbierają i utrzymują biust.
Firma Gaia od początku swego istnienia stawia na promocję swoich wyrobów poprzez udział w targach, reklamę w prasie, katalogi firmowe, prezentacje w miejscach sprzedaży bielizny, szkolenia, estetykę opakowań. Dystrybucja wyrobów odbywa się w oparciu o współpracę z hurtowniami bielizny na terenie całej Polski oraz partnerami zagranicznymi.

reklama
Spis treściWydania archiwalne