bieliźniarstwo i pończosznictwo

Czy bielizna Milavitsa zachwieje pozycją marek Triumph i Intimissimi w Polsce?

03.10.2007 16:47 (3312)

Silvano Fashion Group – estońskie przedsiębiorstwo działające na rynku mody, zarządzające szeregiem marek bielizny damskiej (Milavitsa, Lauma Lingerie oraz Linret) i odzieży planuje zdecydowaną ekspansję na rynki krajów Europy Środkowej. Ten kierunek jest nowością w zamierzeniach firmy, która z sukcesem rozwija sieć sprzedaży w krajach byłego Związku Radzieckiego.
Rozwój sieci sklepów z bielizną realizowany jest głównie za sprawą akwizycji. We wrześniu Silvano Fashion Group zakupiła 100% udziałów w UAB “Linret LT, operatora sieci sklepów z bielizną. Tym samym wzbogaciła się o 16 sklepów z bielizną na Litwie (4 w Wilnie, 3 w Kłaipedzie, 4 w Szawlach, 3 w Kownie, 1 w Możejkach i 1 w Ucianie), o całkowitej powierzchni 877 metrów kwadratowych.
Przejęcie sieci sklepów znacząco zwiększyło obecność Silvano Fashion Group na Litwie, gdzie dotychczas Grupa posiadała 3 sklepy. Zakupiona sieć jest już silnie związana z Silvano Fashion Group, bowiem 40% jej przychodów generuje sprzedaż bielizny marki Lauma. W wyniku przejęcia, pozyskane sklepy rozpoczną także sprzedaż bielizny marki Milavitsa.

Właściciel marki Milavista pracuje także nad pozyskaniem kapitału na operacje związane z rozszerzaniem sieci sprzedaży. W tym celu w lipcu br. Grupa zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – chce z niej pozyskać 10 mln euro.
Przypomnijmy na początku tego roku na warszawskiej Giełdzie zadebiutowały Zakłady Odzieżowe Mewa – specjalizujące się m.in. w projektowaniu i szyciu bielizny damskiej. Teraz na rynku publicznym mamy już dwie spółki wyspecjalizowane w produkcji bielizny. Pojawienie się w Polsce silnego gracza z niezwykle ambitnymi planami może po 2010 roku doprowadzić do zmian na Polskim rynku bielizny. Co prawda gracze o utrwalonej pozycji, tacy jak Triumph czy Intimissimi nie powinny obawiać się raczej o swoją pozycję, to mniejsi producenci bielizny i rajstop mogą odczuć pojawienia się na rynku wschodniego potentata. Obecność na warszawskim parkiecie na pewno pozwoli Silvano Fashion Group poznać polski rynek i przygotować odpowiednią strategię. Firma ma odpowiednie zaplecze produkcyjne oraz może korzystać z tańszej siły roboczej. Co nie jest bez znaczenia może także podkreślać, że w jej asortymencie nie ma tzw. chińskiej bielizny.

reklama

Silvano ma trzy zakłady produkcyjne: w Estonii, na Łotwie i na Białorusi. Część produkcji została przekazana do partnerów firmy na Białorusi i Ukrainie. Firma ma mechanizmy, które pozwalają jej kontrolować jakość i terminowość produkcji w tych zakładach.

W tej chwili firma ma 94 sklepów w 7 krajach ( w tym 8 w Estonii, 6 na Łotwie, 19 na Litwie, 20 na Białorusi, 1 na Ukrainie. 8 w Polsce i 32 w Rosji) (około 105 kolejnych działa w ramach franczyzy). Do końca roku firma chce otworzyć 42 własne sklepy, głównie w Rosji, a także w innych krajach byłego Związku Radzieckiego. Silvano deklaruje też, że do 2010 roku chce mieć blisko 400 sklepów (z czego ok. połowę własnych i połowę partnerskich). Natomiast w latach kolejnych, jeśli przyjęty model biznesowy się sprawdzi – właściciel marki Milavitsa zakłada dynamiczny rozwój sieci sprzedaży oraz zdecydowaną ekspansję na rynki Europy Środkowej – w tym do Polski.
W naszym kraju marki bielizny skupione w grupie Silvano Fashion sprzedawane są obecnie przez sieć ośmiu sklepów działających pod nazwą Splendo.
W 2006 roku przychody Silvano ze sprzedaży wyniosły 81 mln euro, a 87% przychodów pochodziło ze sprzedaży bielizny, 10% ze sprzedaży odzieży damskiej, a 3% z usług szycia odzieży na zamówienie.

Asortyment marek zarządzanych przez Grupę Silvano obejmuje marki bielizny:

Milavitsa
Jest jedną z najlepiej rozpoznawanych marek bielizny we Wspólnocie Niepodległych Państw (WNP), zajmuje ona pozycję lidera na rynku rosyjskim. Marka jest skierowana do docelowej grupy konsumentów o średnich dochodach. Pod marką sprzedawane są klasyczne fasony i kolekcje bielizny w stałym asortymencie z sezonu na sezon. Pod względem wielkości sprzedaży marka „Milavitsa” jest liderem Grupy.

Alisee
Nowa marka wprowadzona w roku 2004, która została wprowadzona we współpracy z projektantami francuskimi z myślą o konsumentach o wysokich dochodach oraz o bardziej wyrafinowanych gustach.

Aveline
Nowa marka wprowadzona w roku 2005 kierowana do konsumentów o niższych dochodach i
przeznaczona do sprzedaży głównie na targowiskach i w hipermarketach. Marka została wprowadzona jako dobry jakościowo substytut tańszych produktów z Azji i z Europy Wschodniej.

Lauma i Laumelle
Marki będące liderami na rynku łotewskim i w pozostałych państwach nadbałtyckich. „Lauma” jest klasyczną marką bielizny skierowaną do grupy konsumentów o średnich dochodach. Cieszy się ona znaczącą reputacją w krajach nadbałtyckich. Jest też dobrze znana na rynku WNP. „Laumelle” została wprowadzona ostatnio na rynek z myślą o młodszych klientach jako odmiana marki „Lauma”.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne