bieliźniarstwo i pończosznictwo

Djimon Hounsou twarzą jesiennej kampanii reklamowej bielizny Calvina Kleina

26.10.2007 16:33 (1308)

Djimon Hounsou, znany z takich filmów jak “Krwawy diament”, “Wyspa” czy “Gladiator” zdecydował się wziąć udział w jesiennej kampanii reklamowej bielizny Calvina Kleina. Nie będzie to jego debiut w roli modela. Aktor brał już udział w paryskich pokazach odzieży marki GAP.
To nie jedyne wielkie nazwisko, które wykorzystane będzie w nowej reklamie bielizny Calvina Kleina. Zdjęcia do niej przygotował znakomity fotograf mody Peter Lindbergh. Jest on artystą znanym i cenionym na całym świecie. Jego prace były publikowane w najsłynniejszych magazynach – takich jak „Vogue”, „The New Yorker”, „Vanity Fair” czy „Rolling Stone”. Fotograf świetnie zna i rozumie świat mody, co udowodnił swoim filmem dokumentalny pt. „Models – The Film”. Prace Lindbergha były wielokrotnie wystawiane na całym świecie, a on sam jest laureatem wielu branżowych nagród, m.in. Raymond Loewy Fundation’s Award (1996) – najważniejszego europejskie wyróżnienia w dziedzinie mody i tytułu Najlepszego Fotografa Intarnational Fashion Awards (1997). Jak napisał prestiżowy magazyn „American Photo”, największą zaletą zdjęć Lindbergha jest ich otwartość.

Fotografie wykorzystane w kampanii reklamowej bielizny CK Steel nawiązują do pierwszej reklamy bielizny CK z początków lat osiemdziesiątych przygotowanej przez Bruce’a Webera.
Djimon jest dziewiątym mężczyzną, który pojawi się w reklamach bielizny CK, pierwszym aktorem od dziesięciu lat, a także pierwszą osobą o afrykańskich korzeniach, która pojawi się w reklamach marki. Bycie twarzą marki Calvin Klein zawsze uważane było za wyróżnienie, wcześniej bieliznę CK reklamowali między innymi piłkarz Freddie Ljungberg, aktor Mark Wahlberg czy Travis Fimmel.
Bielizna CK grała główną rolę w wielu filmach i kampaniach reklamowych. Wylansowała modę na “pokazywanie gumki” nad opuszczonym paskiem od dżinsów.
Calvin Klein jest najbardziej znanym i uznanym kreatorem mody w Stanach Zjednoczonych. Główna siedziba jego potężnej firmy mieści się w Nowym Jorku. Tam właśnie pracuje wielki sztab ludzi, który systematycznie rozszerza paletę produktów. Poczynając od eleganckiej bielizny damskiej i męskiej, poprzez high fashion, jeanswear, galanterię skórzaną, perfumy, buty, można ubrać się od stóp do głów wyłącznie w ciuchy z symbolem CK.

reklama

Djimon Hounsou jest szanowanym i docenianym aktorem hollywoodzkim. W jego życiu nie było żadnych skandali, do wszystkiego doszedł ciężką pracą i uporem – urodził się w Afryce, jako nastolatek został wysłany do brata do Francji. Zanim został odkryty przez projektanta Thierry’ego Muglera przez jakiś czas był bezdomny. Dziś uosabia to, co marka CK ceni najbardziej – czystą niewymuszoną elegancję, jego styl jest minimalistyczny i perfekcyjny w każdym calu.
Djimon Hounsou zdobył rozgłos po roli w filmie Stevena Spielberga “Amistad” (1997). Dziś aktor ma na koncie mnóstwo nagród za dokonania aktorskie oraz dwie nominacje do Oscara i Złotego Globu.
Calvin Klein urodził się w 1942 roku i już jako dziecko wyróżniał się talentem podczas szkolnych konkursów rysunku i szycia. Po ukończeniu studiów na High School of Art and Design w Nowym Jorku i Fashion Institute for Technology, w roku 1968 założył z przyjacielem i współpracownikiem Barry Schwartzem własną firmę. Na sukces pracował przez długie lata. Jego miarą jest umieszczenie CK przez pismo “Time” na liście 25 najbardziej wpływowych Amerykanów. Nie obawiał się “skandali obyczajowych”, które zawsze wybuchają, gdy w polu widzenia pojawia się ludzkie ciało. Tak było w roku 1979, kiedy aktorka Brooke Shields ukazała się na plakatach w jednej tylko części garderoby: dżinsach Calvina Kleina. Nieco później, jej miejsce zastąpiła modelka Kate Moss, kreując nowy “typ” kobiety.
Dziś, bielizna męska jest tylko jednym z wielu znanych na rynku kultiwych produktów firmy CK. W eleganckich sklepach (także w Polsce) dostać można różnego rodzaju bokserki, slipy i spodenki, których wyróżniającą cechą jest nie tylko marka i jakość, ale także – niestety – cena. W 1999 roku, Calvin Klein był o krok od podjęcia decyzji o sprzedaży swego tekstylnego imperium. Potrzebował pieniędzy na rozwój podstawowej działalności, czyli tworzenia ekskluzywnej mody. Na szczęście barierą nie do przeskoczenia dla zainteresowanych kupnem okazała się cena.
Ostatnio świat mody i nie tylko, obiegła informacja, że Calvin Klein za 430 milionów dolarów sprzedał swoje imperium koncernowi Phillips-Van Heusen. Umowa sprzedaży nie dotyczyła dżinsów i bielizny. Te produkty najprawdopodobniej posłużą Kleinowi do ekspansji na rynkach europejskim i azjatyckim.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne