bieliźniarstwo i pończosznictwo

International Young Fashion Entrepreneur of the Year 2008 Award

16.11.2007 15:18 (1062)

Polskie jury międzynarodowego konkursu British Council „International Young Fashion Entrepreneur of the Year 2008 Award” właśnie zakończyło krajowe eliminacje. Do finału zaplanowanego na luty 2008 w Wielkiej Brytanii zakwalifikowała się Monika Drożyńska – projektantka, menedżerka i współwłaścicielka jednej z krakowskich firm.

Monika Drożyńska - fot. Grażyna Makara

2 listopada 2007 roku, w warszawskiej siedzibie British Council zostały ogłoszone wyniki eliminacji krajowych do międzynarodowego konkursu młodych przedsiębiorców działających w branży mody. Jury w składzie: Natalia Jaroszewska – projektantka mody, Monika Rajska – redaktorka współpracująca Fashion Magazine oraz Agnieszka Wrycza – przedstawicielka British Council za najlepszą polską kandydatkę uznały Monikę Drożyńską – projektantkę, menedżerkę i współwłaścicielkę firmy i sklepokawiarni „Punkt” w Krakowie.

reklama

„Tegoroczna edycja programu była dla nas bardzo inspirująca. Zadaniem British Council w tym konkursie jest promowanie tego, co najlepsze w twórczości polskiej i jestem więcej niż pewna, że udało nam się ten cel osiągnąć” – powiedziała Agnieszka Wrycza, menedżer projektu „kreatywność”, organizatorka polskiej edycji konkursu.

W lutym 2008 roku Monika Drożyńska pojedzie do Wielkiej Brytanii, by tam ramię w ramię ze zwycięzcami eliminacji z 9 innych krajów, walczyć o pierwszą nagrodę konkursu – 7500 GBP.
„Wyjazd do Wielkiej Brytanii jest już nagrodą samą w sobie” – mówi Agnieszka Wrycza. „Młodzi projektanci, oprócz udziału w dalszych procedurach kwalifikacyjnych, będą uczestniczyć zarówno w warsztatach mody, jak i w London Fashion Week. Do swoich krajów powrócą więc bogatsi o nowe doświadczenia i inspiracje z rynku brytyjskiego”.
Jak już informowaliśmy International Young Fashion Entrepreneur of the Year 2008 (IYFEY) to konkurs zorganizowany przez British Council, mający na celu wyłonienie i motywowanie przyszłego pokolenia liderów rynku mody – także w obszarze polskiej bielizny.

Monika Drożyńska ukończyła krakowską Akademię Sztuk Plastycznych w pracowni grafiki. Jej dyplom to praca „BLOK” – fotograficzny performance pokazywany w całej Polsce (także i w mediach), opowiadający a alienacji rodzin zamkniętych w ciasnych klitkach, żyjących obok siebie, ale nie razem.

Wśród zainteresowań Moniki jest: fotografia, literatura feministyczna, podróże głównie na wschód (była w Indiach, Tybecie i Chinach) oraz przywracanie rzeczy światu.
W 2004 roku, razem ze swoją przyjaciółką Mają Kuczmińską założyła Punkt – firmę i sklepokawiarnię. Punkt jest zarówno studiem mody, jak i punktem widzenia, stanem świadomości i filozofią życiową. W sklepie można dostać wyłącznie limitowane serie ubrań dla kobiet i mężczyzn, biżuterię z nietypowych materiałów oraz sztukę użytkową.

Wszystkie zaprojektowane i wykonane przez nie ubrania i gadżety są oryginalne i funkcjonalne, a asortyment często oparty na UP CYKLINGU: szyją rzeczy z materiałów niechcianych – czyli resztek, końcówek tkanin, które przez dziesięciolecia leżały w prywatnych tapczanach, które kurzą się na strychach itp. W ten sposób realizują ideę przywracania rzeczy światu. Ratują tkaniny przed śmietnikiem i dodatkowo nadają im nową, wyższą jakość. Ubrania są wykonane w limitowanych seriach, dlatego każda posiada certyfikat unikatowości, gwarantujący jej niepowtarzalność.
Poza działalnością designerską, Monika i Maja angażują się w projekty społeczne. Są autorkami sesji modowo-zdjęciowej pt. Stylowa, która została opublikowana w Wysokich Obcasach w lipcu 2006 roku czy kontrowersyjnego materiału z Zakładu Karnego Ruszcza, w którym pokazały więźniarki jako kobiety. Słyną z działań na pograniczu performance’u i design’u, np. wykonały i wprowadziły do sprzedaży jadalne kolczyki.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne