bieliźniarstwo i pończosznictwo

Mewa rozmawia o przejęciach firm bieliźniarskich i odzieżowych

28.09.2007 15:48 (1018)

Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego Mewa, zajmujące się projektowaniem i produkcją bielizny rozpoczęły negocjacje w sprawie kupna dwóch spółek odzieżowych specjalizujących się w szyciu i konfekcjonowaniu ciężkiej i lekkiej odzieży damskiej. Producent bielizny jest zainteresowany kupnem dwóch wielkopolskich firm: Spółki Roda ze Środy Wielkopolskiej oraz firmy Modena SA z Poznania.
Firma Roda zatrudnia obecnie 150 pracowników. Nieprzerwanie od czasów II wojny światowej zajmuje się konfekcjonowaniem odzieży. Główny asortyment produkcyjny stanowią płaszcze, kurtki, żakiety, kostiumy i spodniumy. W przygotowaniu kolekcji firma wykorzystuje nowoczesne urządzenia do rozkroju tkanin pracujące w systemie Gerber.

reklama

Oprócz tworzenia kolekcji odzieży damskiej na własne potrzeby firma zajmuje się szyciem usługowym oraz przeszyciami dla kontrahentów głównie zagranicznych. Roda specjalizuje się w przerobie uszlachetniającym, przeszywaniu pierwowzorów oraz przeszywaniu kolekcji handlowych.
Modena – druga z firm o zakup której stara się giełdowa Mewa, może także poszczycić się blisko stu letnią tradycją. Historia przedsiębiorstwa sięga bowiem 1908 roku, kiedy została uruchomiona produkcja umundurowania dla wojska. Wkrótce po tym rozpoczęto również produkcję bielizny i butów. Zmiana oferowanego przez Firmę asortymentu nastąpiła po II Wojnie Światowej. Modena rozpoczęła bowiem szycie odzieży damskiej i męskiej z przeznaczeniem na rynek krajowy. W latach 70-tych Zakład zajął się również produkcją odzieży na zlecenie kontrahentów zagranicznych. Usługi te do dnia dzisiejszego realizowane są przy współpracy z firmą Roda. Przedsiębiorstwo współpracowało z takimi firmami jak: Hucke, Krause, Apriori, Mettner, Muller, Hugo Boss, Strenesse Group, Mondi, Cerruti.
Producent bielizny Mewa, jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie, prowadzi także rozmowy z innymi partnerami w sprawie przejęć podmiotów funkcjonujących w obszarze odzieży damskiej, w tym bielizny.
Jak już informowaliśmy Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego Mewa na początku tego roku zadebiutowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka nie ukrywała, że w dłuższej perspektywie jest zainteresowana akwizycją podmiotów z branży, jednak podkreślała, że wiele będzie zależeć od klimatu panującego na rynku oraz ceny. Na początku roku Mewa myślała o 2-3 małych producentach osiągających 1-2-5 mln zł przychodów i wytwarzających dobre jakościowo produkty.

Zakłady Dziewiarskie Mewa S.A. to jeden z czołowych w Polsce dostawców bielizny damskiej oraz odzieży lekkiej. Udział w tym segmencie rynku krajowego wynosi 2,5 – 3 %. Wyroby Mewy (bluzki, koszulki, piżamy, haleczki, odzież sportową i domową) można kupić w kilku tysiącach sklepów, kilkudziesięciu hurtowniach oraz w niektórych sieciach. Od wielu lat Mewa prawie połowę swoich przychodów uzyskuje z eksportu, do niedawna tylko do krajów UE, a od 2004 r. także do Rosji i na Ukrainę.
Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne