bieliźniarstwo i pończosznictwo

Polscy producenci bielizny wspierają walkę z rakiem piersi

24.09.2007 12:24 (1188)

W najbliższą sobotę 29 września 2007 firma kosmetyczna Avon wraz ze Stowarzyszeniem Amazonki Warszawa – Centrum i firmą Samsung organizują Marsz Różowej Wstążki. Celem imprezy będzie szerzenie wiedzy na temat raka piersi oraz wyrażenie solidarności ze wszystkimi chorymi na ten nowotwór, który rocznie dotyka ponad 13 000 Polek.

reklama

Marsz rozpocznie się o godz. 12.00 na rogu ulic: Nowy Świat i Chmielnej. Uczestnicy w towarzystwie m.in. grającej marsza orkiestry wojskowej i tańczących cheerleaderek przemaszerują Nowym Światem w kierunku pomnika Mikołaja Kopernika, gdzie znajdować się będzie główna scena.
Rodzinna impreza potrwa do 17.00, a w czasie jej trwania organizatorzy przygotowali wiele atrakcji. Uczestnicy będą mogli zobaczyć np. “Galę musicalową” w wykonaniu artystów polskich teatrów muzycznych (Roma, Teatr Komedia, Teatr Muzyczny w Gdyni), występ Teatru Doroty Brzozowskiej, koncert Reni Jusis. Na scenie odbywać będą się również liczne konkursy m.in. konkurs wiedzy o Wielkiej Kampanii Życia i konkursy dla dzieci. Punktem kulminacyjnym zabawy będzie niezwykły Pokaz Różowej Wstążki.
Przez cały czas trwania imprezy wszystkie chętne Panie będą mogły wykonać bezpłatne badanie USG piersi, w specjalnym przenośnym gabinecie, który ustawiony zostanie w pobliżu sceny. W gabinecie będzie można również skorzystać z bezpłatnych konsultacji z lekarzem onkologiem.
Oprócz Warszawy podobne imprezy zostaną zorganizowane także w 14 miastach Polski. W czasie ich trwania kobiety na miejscu będą mogły wykonać badanie USG piersi.
Do programów wspierających walkę z rakiem piersi w tym roku przystąpiło także kilku liczących się polskich producentów bielizny. Najszersze działania w tym zakresie przeprowadziła białostocka firma Gaia, która włączyła się do ogólnopolskiego programu na rzecz walki z rakiem piersi prowadzonego przez “Stowarzyszenie Różowa Wstążeczka”. Białostocki producent bielizny chce w ten sposób przyczynić się do rozwoju programów profilaktycznych, mających na celu wczesne wykrywanie nowotworu. W ramach wspólnej akcji na opakowaniach produktów Gaia znalzło się logo różowej wstążeczki, a do wybranych partii produktów została dołączona wizytówka, która zawiera informacje dotyczące Stowarzyszenia Różowa Wstążeczka. Można się z niej dowiedzieć m.in. jak skontaktować się ze Stowarzyszeniem.
Inicjatywa białostockiego producenta bielizny jest pomysłem bardzo cennym. Przypominanie kobietom o celowości systematycznych badań może w wielu przypadkach przyczynić się do wczesnego wykrycia choroby, a co za tym idzie także jej pokonania.
Przypomnijmy – rak piersi zajmuje pierwsze miejsce na liście nowotworów złośliwych, na które umierają kobiety. Statystycznie, co piętnasta Polka będzie musiała zmierzyć się z tą chorobą, która odpowiednio wcześnie wykryta jest całkowicie wyleczalna.
Rak piersi to ciężka choroba, ogromny problem społeczny, a także bardzo duży problem rodzinny. Jednak przede wszystkim jest to zjawisko, którego nie należy się bać, ponieważ robi się ono coraz bardziej powszechne.
Raka piersi można wyleczyć niemal w 100% w pierwszym stadium, zanim osiągnie 1 cm średnicy, ale żeby go wyleczyć, trzeba go wykryć, a żeby go wykryć trzeba się regularnie badać. Wczesna profilaktyka raka piersi jest jedynym narzędziem, jakim dysponujemy, który pozwala pokonać śmiertelną chorobę.

Firma Gaia powstała w 1998 roku. Modele bielizny powstają w firmowym Studiu Projektowym, gdzie proces projektowania wspomagany jest specjalnym systemem projektowania bazującym na najnowszej klasy programach komputerowych. W procesie produkcji wykorzystywane są surowce uznanych w świecie producentów m.in. z Włoch, Francji, Hiszpanii. Oferta firmy Gaia to dwie kolekcje: Gaia Intimo oraz Gaia Classic. Gaia Intimo to bielizna zaprojektowana dla kobiet odważnych, eleganckich, podążających za najnowszymi trendami w modzie. Gwarantuje klientkom pełen komfort użytkowania oraz podkreśla kobiecość. Wykorzystanie przy produkcji tej kolekcji niepowtarzalnych haftów i koronek oraz oryginalnych, delikatnych dzianin pozwoliło stworzyć modele będące ozdobą asortymentu każdego sklepu. Druga z wymienionych kolekcji, Gaia Classic, to biustonosze stworzone z myślą o kobietach ceniących wygodę i tradycyjne wzornictwo.
Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne