bieliźniarstwo i pończosznictwo

Poznańskie spotkania z modą

12.04.2010 04:18 (1736)

Wiosenna edycja najważniejszych targów mody w Polsce już za nami. W dniach 2-4 marca Międzynarodowe Targi Poznańskie były stolicą modnego biznesu i miejscem spotkania przedstawicieli branży mody: projektantów, producentów odzieży i kupców z Polski i z zagranicy. W szerokiej ofercie wystawców pięciu komplementarnych ekspozycji znalazło się szerokie spektrum produktów związanych z przemysłem odzieżowym: od maszyn i urządzeń dla przemysłu lekkiego i wyposażenia nowoczesnej szwalni, poprzez programy do projektowania odzieży, tkaniny i dodatki odzieżowe, aż po gotowe kolekcje na sezon jesień-zima 2010/2011 oraz wiosna-lato 2010.

Poznańskie spotkania z modą 2010

Największe i najbardziej kompleksowe targi odzieżowo-tekstylne w Polsce były podzielone na cztery ekspozycje: NEXT SEASON – Salon Odzieży, Obuwia i Dodatków, BODY STYLE – Salon Bielizny i Mody Plażowej, FAST FASHION Salon Mody oraz TEX-STYLE Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego. W tym samym czasie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbywał się również INTERMASZ – Międzynarodowy Salon Maszyn Włókienniczych, Odzieżowych i Obuwniczych.

reklama

Wszystkie wydarzenia były objęte honorowym patronatem Ministra Gospodarki.

Przez trzy dni targową ekspozycję, na której prezentowało się ponad 400 marek, zwiedziło ponad 5500 handlowców i kupców, a także technologów z Polski i zagranicy, m.in. z Niemiec, Irlandii, Czech, Litwy, Łotwy, Rosji, Wielkiej Brytanii. Targi odnotowały tym samym 12% wzrost liczby zwiedzających w odniesieniu do ubiegłorocznej jesiennej edycji. Wśród gości można było dostrzec mistrzów mody: Bernarda Forda Hanaokę, Grażynę Hase, Annę Korytowską, Jagodę Komorowską. Na zaproszenie firmy Fashion Shaz targi odwiedziła Miss Polonia 2009 – Maria Nowakowska.

Od stóp do głów

Kontraktacje NEXT SEASON stwarzały okazję do zapoznania się z trendami na przyszły sezon jesień-zima 2010/2011. Na polskim rynku zadebiutowały ekskluzywne marki hiszpańskie i francuskie. Obecni byli również przedstawiciele marek austriackich, belgijskich, brytyjskich, duńskich, holenderskich, niemieckich, polskich, portugalskich, słowackich, szwedzkich i włoskich. To u nich zwiedzający – właściciele butików i sieci handlowych z całej Europy, mogli w kameralnej atmosferze stoisk złożyć zamówienia na ekskluzywne kolekcje odzieży damskiej, męskiej, młodzieżowej i dziecięcej, dodatków odzieżowych oraz obuwia i galanterii skórzanej, wyróżniających się doskonałą jakością i niepowtarzalnością wzornictwa. Uwagę przykuwały kolekcje autorskie, dostępne jedynie w krótkich seriach, co dowodzi, że rośnie liczba klientów, którzy przez zabawę modą pragną wyrazić swoją osobowość. Nie zabrakło wyrafinowanych kolekcji dla osób o krągłych kształtach.

W targowym buduarze

W Poznaniu kontraktowano również bieliznę dzienną, nocną, wyroby pończosznicze oraz modę plażową sygnowaną przez marki holenderskie, niemieckie, polskie, portugalskie, rumuńskie i włoskie. Wystawcy Salonu Bielizny i Mody Plażowej BODY STYLE proponowali zarówno bieliznę, która uwypukla kształty, a także taką, która ukrywa krągłości. Na stoiskach wystawców pojawiły się jedwabne tuniki, batystowe podomki i welurowe kombinezony. Nie brakowało bielizny dla osób ceniących wyrafinowany styl czy preferujących bezszwową bieliznę sportową o wysokim komforcie noszenia.

2010__501mz

Trendy od zaraz

Salon Mody FAST FASHION to możliwość uzupełnienia bieżących kolekcji. Przybyli na targi handlowcy zamawiali kolekcje na sezon wiosna-lato 2010 oferowane przez firmy z Francji, Polski, Portugalii i Ukrainy, by pozwolić swoim klientom cieszyć się ciągle świeżymi, lecz już oswojonymi trendami za rozsądną cenę. Wystawcy oferowali asortyment odzieży damskiej i dziecięcej, akcesoriów, galanterii oraz biżuterii.

Przyszłość polskiego designu

Częścią marcowego Salonu Mody FAST FASHION był „Projekt FUTURE – ubiory na jutro”, realizowany pod kierownictwem projektantki Ilony Kanclerz. W ramach ekspozycji i codziennych pokazów debiutujący projektanci – absolwenci szkół artystycznego projektowania ubioru i wzornictwa – prezentowali swoje kolekcje, które walczyły o uwagę przedstawicieli branży odzieżowej nieszablonowym wzornictwem, nowatorskimi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i użyciem zaskakujących materiałów. W Salonie Mody FAST FASHION swoją kolekcję pokazała również projektantka mody Olena Molchnowa, uczestniczka Ukraińskiego Tygodnia Mody.

Szpulki, tasiemki, haftki, tkaniny

Wiosennym targom mody tradycyjnie towarzyszyły Targi Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE, gdzie producenci odzieży mogli odnaleźć wszystko, co potrzebne do wyprodukowania nowej kolekcji: od najmodniejszych w przyszłych sezonach tkanin, dzianin czy wkładów odzieżowych, poprzez przędze, nici, aplikacje, aż po klamerki, guziki i designerskie dodatki. Nowością na tegorocznych targach był premierowy na rynku polskim detaliczny system identyfikacji wizualnej produktów wspomagający sprzedaż, składający się z serii plakietek, metek, zawieszek, naklejek oraz szarf i koszulek z nadrukami, które umożliwiają profesjonalne oznakowanie sezonowej obniżki cen, wyprzedaży, czy prezentacji nowej kolekcji.

2010__546mz

Recepty na sukces w branży mody

Ekspozycja wystawców oraz codzienne pokazy handlowe zostały wsparte solidną porcją profesjonalnej wiedzy specjalistów z branży mody. Dla przybyłych na targi producentów, handlowców, projektantów i stylistów przygotowano bogaty program prezentacji i seminariów. W jaki sposób oswajać klientów z nowymi trendami? Jak sprzedawać modę? Od jakich czynników zależy sukces na rynku mody w Polsce i w Europie? Te istotne zagadnienia były przedmiotem dyskusji i spotkań odbywanych przez trzy dni na targach.

W podróż po tendencjach przyszłego sezonu zaprosiła uczestników targów redakcja czasopisma i portalu moda.com.pl. Prezentacja redakcji Rynek Mody skoncentrowała się na sposobach takiego korzystania z trendów jesień-zima 2010/2011, by odnieść sukces na rynku mody. Dzięki wykładowi stylistki Niny Wadowskiej pt. “Koniec ery lizusów, czyli rola stylisty w sprzedaży” być może już wkrótce w polskich butikach będziemy mogli częściej skorzystać z porad doświadczonych stylistów.
Zagadnienia związane ze zwiększeniem sprzedaży w handlu detalicznym w branży mody poruszane były także podczas odbywającego się na targach po raz pierwszy Fashion Retail Forum 2010, organizowanego przez firmę Promedia. Prelegenci Forum przedstawili profile klientów marek modowych i trendy na rynku centrów handlowych w Polsce. Omawiano również perspektywy rozwoju handlu detalicznego w Polsce i nowoczesne koncepcje visual merchandisingu. Uczestnicy mieli okazję poznać nowoczesne multimedialne technologie promocji w miejscu sprzedaży.

Podczas Fashion Retail Forum rozstrzygnięto konkurs Fashion Website Awards na najlepsze strony internetowe i sklepy on-line w branży mody. W czwartej edycji konkursu nagrodzono sklepy internetowe: „Intymna.pl” (I miejsce), „Areyoufashion.com” (II miejsce) i „Laszafa.pl” (III miejsce). W kategorii „Handel” zwyciężyły firmy Wittchen (I miejsce) oraz Ada Plus i Top Trendy (ex aequo II miejsce), natomiast w kategorii „Producent/ Importer” firmy: Digel (I miejsce), Coats i Dress Code (ex aequo II miejsce).

Po raz pierwszy w Polsce kompleksowe prognozy w modzie damskiej, męskiej i dziecięcej na sezon jesień-zima 2010/2011 oraz wiosna-lato 2011 przedstawiło brytyjskie biuro stylistyczne Mudpie, reprezentowane przez dyrektora Bena Harrisa. Omówione zostały trendy w fasonach, kolorystyce, tkaninach i grafice.

W ostatni dzień targów na centralnym wybiegu miał miejsce panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli branży odzieżowej i obuwniczej, wystawców oraz mediów branżowych. Próbowano znaleźć receptę na sukces w branży mody, a także zastanawiano się nad miejscem mody w mediach i perspektywami dla polskiego rynku mody na przyszłość. Podkreślono wagę pasji w prowadzeniu odzieżowego biznesu.

PP_4375

Jakość i wzornictwo na Złoty Medal

Spotkanie profesjonalistów branży było doskonałą okazją do szerokiego spojrzenia na status quo na rynku mody i pozwoliło na dostrzeżenie produktów wyróżniających się wysoką jakością i nowoczesnym wzornictwem. Międzynarodowe Targi Poznańskie przyznały 7 Złotych Medali.

Spośród produktów oferowanych przez wystawców Salonu Odzieży, Obuwia i Dodatków NEXT SEASON sąd konkursowy wybrał 5 produktów: garnitur męski PRESTIGE firmy Lassar J. Małek D. Perdjon z Torunia, koszulę męską ELGIR Slim Fit firmy ELGIR IMPORT EXPORT Elżbieta Giruć z Krakowa, koszulę męską RAFAEL Slim Fit firmy RAFAEL Barański Janusz z Krakowa, płaszcz damski 0503/0 firmy WARMIA S.A. z Kętrzyna oraz komplet LAETA spodnie wzór 210 -925 + bluzka wzór 210 -922 firmy LAETA LINGERIE z Gdyni. Jurorzy wyróżnili także Złotym Medalem prezentowany podczas Salonu Mody FAST FASHION przez firmę MERRYLAND inter mark group s.c. K.M. Witkowiak z Poznania zestaw dla chłopca: koszula i szorty z lnianej kolekcji MERRYLAND. Złoty Medal przypadł w udziale także wystawcy Targów Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE, firmie AB* Group z Łodzi, za ekskluzywne opakowanie do koszul Vittorio Votii, w skład którego wchodzą: torba papierowa z priplakiem, pudełko oklejane, folder papierowy, etykieta papierowa z plombą aluminiową i usztywnienie kołnierzyka.

Z okazji jubileuszowej dwudziestej edycji targów INTERMASZ oraz dziesiątej edycji Kontraktacji NEXT SEASON firmom, które od początku współtworzyły te wydarzenia, wręczono jubileuszowe statuetki.

Do zobaczenia w przyszłym sezonie

Kolejna edycja targów mody w Poznaniu już jesienią. Między 31 sierpnia a 2 września w halach Międzynarodowych Targach Poznańskich podczas kontraktacji NEXT SEASON znajdą swoją odsłonę kolekcje na sezon wiosna-lato 2011. Nie zabraknie mody plażowej idealnej na przyszłoroczny sezon urlopowy i nowych kolekcji bielizny prezentowanych w salonie BODY STYLE. W Salonie Mody FAST FASHION handlowcy z branży odzieżowej będą mogli zamówić aktualne kolekcje jesienno-zimowe 2010/2011. Producenci i importerzy materiałów tekstylnych, pasmanterii oraz dodatków krawieckich na następną edycję targów TEX-STYLE poczekają rok – do 1 marca 2011. Kolejne targi INTERMASZ odbędą się w roku 2012.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne