bieliźniarstwo i pończosznictwo

Reklamacje psują wizerunek hurtowni rajstop

23.11.2007 15:05 (1175)

Niektóre, duże hurtownie rajstop wprowadzają do sprzedaży wątpliwej jakości produkty wyprodukowane w Chinach i jednocześnie znacznie podnoszą ceny markowych wyrobów. Taki kierunek działania może oznaczać, że ci dotychczas szanowani, hurtowi dystrybutorzy markowych rajstop, pończoch, podkolanówek i skarpet popadają w kłopoty finansowe.

Część dotychczasowych odbiorców rezygnuje z usług takich firm i robi zakupy w mniejszych hurtowniach rajstop. Przysłowiowym “gwoździem do trumny” może, dla niektórych hurtowni rajstop, okazać się dystrybucja tanich wyrobów dziewiarskich pochodzących z Chin. Wprowadzając do sprzedaży chińskie: szaliki, rękawiczki, skarpety ryzykują niską jakość wyrobów.

Zmiana strategii sprzedażowej jest dużym zaskoczeniem dla ekspertów analizujących polski rynek wyrobów pończoszniczych. Twierdzą oni, że firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, nie powinny dywersyfikować swojej oferty kierując się jedynie pogonią za zyskiem. Niska cena wyrobów zazwyczaj przekłada się na dużą liczbę reklamacji. Rośnie liczba zawiedzionych klientów, którzy zaczynają szukać alternatywnych dostawców.

reklama

Zdaniem ekspertów przyszłość niektórych polskich hurtowni rajstop, pończoch i skarpet stoi pod dużym znakiem zapytania. Jeśli w najbliższym czasie firmy te nie zaczną aktywnie poszukiwać nowych kanałów zbytu zaczną borykać się z problemami finansowymi, Ich pierwszym przejawem jest rezygnacja lub ograniczenie budżetów marketingowych. Właśnie taka sytuacja powinna dać do myślenia producentom i importerom markowych rajstop. Może polski rynek dorósł do tego aby sami producenci nawiązywali kontakty ze sklepami i tym samym dbali o właściwe zatowarowanie. Można ten cel osiągnąć stosując przejrzystą politykę logistyczną i system rabatowy – czyli programy, które nie zostały wypracowane przez nawet duże hurtownie rajstop.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne