bieliźniarstwo i pończosznictwo

Salon Bielizny i Mody Plażowej BODY STYLE 2009

22.10.2008 21:08 (1466)

Analitycy handlu detalicznego zauważają, że Polacy chętniej niż w latach poprzednich wydają pieniądze na odzież i obuwie umożliwiając tym samym prężny rozwój tych segmentów rynku. Obecnie wartość rynku odzieży i obuwia szacowana jest na poziomie 29 mld zł. Według prognoz analityków PMR w roku 2009 wartość rynku odzieży i obuwia wzrośnie do 32,5 mld zł. Jednocześnie sytuacja ekonomiczna w Europie dopinguje polskich producentów i eksporterów do dywersyfikacji rynków zbytu, czyli poszerzenia grona odbiorców o tzw. rynki wschodzące, charakteryzujące się wysoką dynamiką wzrostu gospodarczego oraz popytu, na przykład Rosja czy Ukraina.

reklama

Udział w Salonach Kontraktacji: Next Season, Body Style, Special Days oraz towarzyszących im Targach Tkanin, Odzieży i Dodatków TEX-STYLE, które odbędą się w Poznaniu w dniach 3-5 marca 2009 z pewnością umożliwi poszerzenie kontaktów handlowych.
We wrześniu 2008 Targi odwiedziło blisko 9000 gości z 24 krajów, głównie z Polski, Czech, Niemiec, Litwy, Rosji, Ukrainy, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Włoch. Na targach akredytowało się ponad 160 dziennikarzy, wśród nich przedstawiciele redakcji czasopism branżowych, gazet codziennych, stacji telewizyjnych – Dzień Dobry TVN, Co za tydzień TVN, TVN 24, TVP Poznań, WTK, TV Biznes, Telewizja Europejska EuroNews.

Kontraktacje – platforma biznesu i trendów dla profesjonalistów

Salony Kontraktacji: Next Season, Body Style, Special Days to kwintesencja profesjonalnych targów. Pozwalają efektywnie wykorzystać czas na zapoznanie się z wieloma różnymi, uzupełniającymi się kolekcjami oraz złożenie zamówień. Są miejscem indywidualnych rozmów biznesowych, platformą wymiany wiedzy o branży i planowania produkcji na najbliższy sezon. Udział w Salonach to również inwestycja marketingowa w promocję najnowszych kolekcji, wzmacnianie wizerunku marki oraz firmy.
„Przestrzeń kontraktacji to gościnne miejsce, do którego warto zaprosić dotychczasowych i potencjalnych partnerów biznesowych by w komfortowych warunkach zaprezentować im najnowszą kolekcję odzieży ready-to-wear. Uczestnikom Salonów oferujemy maksymalny komfort wystawiennictwa. Do dyspozycji wystawców przekazywane są gotowe stoiska wraz z wyposażeniem, bezpłatne zaproszenia dla klientów upoważniające do wjazdu na teren targów, catering w pawilonie. Ponadto wystawcy mogą skorzystać z naszej pomocy w rezerwacji hoteli oraz zatrudnieniu personelu, w szczególności modelek i modeli na czas kontraktacji. Mogą również skorzystać z oferty pokazów na profesjonalnym wybiegu.” – mówi Elżbieta Roeske, dyrektor Salonów Next Season, Body Style, Special Days.
W marcu uczestnicy Salonów Next Season, Body Style i Special Days będą kontraktować kolekcje odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej, bielizny i mody plażowej, ubiorów okazjonalnych oraz dodatków na sezon jesień-zima 2009/2010.

Tex-Style – źródło kooperacji

Targi Tex-Style konsekwentnie zmierzają w kierunku formuły kontraktacyjnej skupiającej producentów i importerów tkanin i dodatków krawieckich oraz firmy konfekcyjne świadczące usługi podwykonawstwa. Jesienią 2008 w ramach targów Tex-Style kontraktacje prowadziła firma Strima. Organizatorzy targów mają nadzieję, że idea profesjonalnych spotkań biznesowych dla firm oferujących komponenty do produkcji odzieży spotka się
z zainteresowaniem, także ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo Salonów Kontraktacji, w których uczestniczą producenci odzieży gotowej do noszenia.
Targi Tex-Style sprzyjają również promowaniu młodych i debiutujących projektantów ułatwiając im start w branży. Każdego roku kierunki projektowania kończy około 1000 osób,
po roku w zawodzie pracuje 10%, po 10 latach zaledwie 1 %. Organizatorzy targów Tex-Style dokładają starań by zmienić te proporcje. W ramach marcowej edycji targów ponownie gościć będzie projekt Future, na który składają się prezentacje na stoiskach oraz pokazy ubiorów przygotowanych przez debiutujących projektantów. Ta przestrzeń dedykowana osobom, które dopiero rozpoczynają swoją profesjonalną przygodę z modą z pewnością dostarczy świeżego spojrzenia na tendencje w modzie, ale przede wszystkim stworzy szansę na nawiązanie współpracy projektant – producent. Prace młodych projektantów będzie można oglądać również w ramach przestrzeni forum tendencji Nawigator Mody. Kluczowym składnikiem programu targów będą seminaria i szkolenia na temat handlu i marketingu. Swój udział zapowiedział między innymi Wolfgang Gruschwitz, guru Visual Merchandisingu, który pracował dla takich marek jak Coca Cola, Zara, Red Bull, Högl Shoe.

BTS – Targi Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych

Targi Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie zmieniają termin wiosennej edycji, zyskują nowoczesną nazwę oraz doskonalszą formułę. „*BT*S – nowa, skrócona nazwa Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych pozwoli na lepszą identyfikację tego najważniejszego w Polsce spotkania branży obuwniczo-skórzanej. W przestrzeni nowych targów wyodrębnione zostaną dwa obszary tematyczne: Trend – miejsce prezentacji kolekcji obuwia, odzieży i galanterii skórzanej oraz Tech – koncentrujący się wokół skór, komponentów i akcesoriów obuwniczych
i kaletniczych, a także maszyn i technologii dla branży.” – rekomenduje Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor targów BTS. Najbliższa wiosenna edycja z kolekcjami na wiosnę i lato 2009 oraz jesień i zimę 2009/2010 odbędzie się w dniach 9-11 marca 2009 (od poniedziałku do środy). Dzięki zmianie terminu producenci, importerzy i handlowcy będą mogli uczestniczyć w wyjątkowo licznych wydarzeniach dla branży obuwniczo-skórzanej, które będą miały miejsce w 2009 roku zagranicą.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne