bieliźniarstwo i pończosznictwo

Targi mody w Poznaniu - podsumowanie

23.11.2010 15:20 (1683)

Szyk, styl i najnowsze trendy królowały w dniach 31 sierpnia -2 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Podczas wielkich targów mody blisko 400 marek odzieżowych, obuwniczych i bieliźnianych zaprezentowało nowe kolekcje.

Targi mody w Poznaniu foto - Adam Zandecki-0612

Targi mody w Poznaniu składały się z czterech komplementarnych salonów, w których można było odnaleźć przekrój przez wszystkie sektory rynku mody. Prezentowane były najnowsze wzory z kolekcji blisko 400 polskich i zagranicznych marek odzieży prêt-à-porter , obuwia, bielizny, strojów kąpielowych i akcesoriów. W zacisznych showroomach, będących miejscem prezentacji oferty wystawców, przez trzy dni prowadzono rozmowy o biznesie. Wśród niespełna 5 tysięcy zarejestrowanych zwiedzających można było dostrzec projektantkę Grażynę Hase czy Miss Polonia 2009 Marię Nowakowską. Targi mody w Poznaniu odbyły się pod honorowym patronatem Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Gospodarki Waldemara Pawlaka.

reklama

Prosto z żurnali

W Salonie Odzieży, Obuwia i Dodatków NEXT SEASON odbywały się kontraktacje ekskluzywnych kolekcji odzieżowych na sezon wiosna-lato 2011. Na targach pojawili się przedstawiciele marek białoruskich, brytyjskich, francuskich, greckich, hiszpańskich, holenderskich, litewskich, niemieckich, polskich, portugalskich, szwedzkich i włoskich, którzy przywieźli do Poznania szeroką gamę odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej, a także nakryć głowy, szali, apaszek, toreb czy biżuterii. W Salonie NEXT SEASON swoje premiery miały kolekcje autorskie – także młodych projektantów – wyróżniające się odważnym wzornictwem i zastosowaniem nietypowych tkanin adresowane do odbiorców ceniących indywidualność, a także linie dla osób stawiających na klasykę i prostotę kroju. Nie zabrakło odzieży ekologicznej. W ofercie wystawców można było odnaleźć stroje utrzymane w szerokim wachlarzu stylów, w rozmiarach od XS do XXL, w różnych wariantach surowcowych. Ich cechą wspólną było połączenie interpretowanych na różne sposoby aktualnych trendów z najwyższą jakością.

Targi mody w Poznaniu foto - Adam Zandecki-0610

Zmysłowa elegancja

W Salonie Bielizny i Mody Plażowej BODY STYLE handlowcy mogli podziwiać i zamówić premierowe kolekcje mody intymnej. Body Style to jedyne rodzime wydarzenie targowe poświęcone w całości sektorowi bieliźnianemu i pończoszniczemu, gdzie prezentowany jest pełen asortyment bielizny dziennej i nocnej dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Wśród prezentowanych przez wystawców wzorów dominowały kostiumy i dodatki plażowe na lato 2011 w fasonach odpowiednich dla różnych sylwetek. Pojawiła się także ekskluzywna bielizna dzienna i nocna oparta na wyrafinowanych wzorach znanych projektantów, zmysłowe dodatki i moda domowa.

Targi mody w Poznaniu foto - Adam Zandecki-0618

Moda potrzebna od zaraz

Salon Mody FAST FASHION był okazją do uzupełnienia aktualnej oferty sklepów o kolekcje na bieżący sezon jesień-zima 2010/2011. To jedyna impreza wystawiennicza w Polsce gromadząca producentów krótkich serii odzieżowych. W tym salonie splotły się różne gałęzie branży odzieżowej wraz z dodatkami krawieckimi.

Od pantofelków przez mokasyny po kalosze

Szeroka gama obuwia i galanterii skórzanej została zaprezentowana w ramach dwóch ekspozycji – Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS oraz Salonu NEXT SEASON. Wystawcy z Anglii, Australii, Czech, Danii, Egiptu, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Kenii, Niemiec, Polski i Portugalii pokazali przede wszystkim kolekcje na sezon wiosna-lato 2011. Na stoiskach wystawców pojawiły się obuwie na różne okazje, w szerokiej rozmiarówce i pełnej skali tęgości stopy, charakteryzujące się wygodą i wysoką jakością zastosowanych surowców, w tym ekologicznych. Handlowcy przybyli na targi BTS mogli także dobrać do zamówionego obuwia torebki i akcesoria skórzane. Absolutnym hitem targów okazało się obuwie ważące mniej niż 100 gram dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody klejenia oraz obuwie z sylikonu modyfikowanego.

Targi mody w Poznaniu foto - Adam Zandecki-0807

Przede wszystkim nowe trendy

Przez kolejne dni targowe Speakers’ Corner – miejsce, w którym zwiedzający mogli wysłuchać wykładów najlepszych specjalistów z branży mody – pękał w szwach. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się przegląd przez tendencje w odzieży na sezon jesień-zima 2011/2012, przygotowany przez brytyjskie biuro stylistyczne MUDPIE, zajmujące się prognozowaniem trendów. Zgłębione zostały również wątki z dziedziny praw konsumenta oraz tendencje na przyszły sezon w obuwiu. Prelegenci zabrali słuchaczy również w podróż po najnowszych technikach sprzedażowych, które pomogą odnieść sukces w branży mody. Podczas profesjonalnych warsztatów można było przekonać się, jak ważną rolę w sklepie odzieżowym pełni stylista. Specjalista w zakresie brafittingu zaprezentowała wpływ właściwego doboru biustonosza na kobiecą sylwetkę, podkreślając rolę sprzedawcy-brafittera w sklepie z bielizną.

Targi mody w Poznaniu foto - Adam Zandecki-6554

Podczas uroczystej Gali Nagród przyznano prestiżowe Złote Medale MTP w dwóch kategoriach – Złote Medale BTS, czyli targów skórzanych oraz Złote Medale NEXT SEASON, czyli targów odzieżowych. Sądy konkursowe, w których zasieli wybitni specjaliści pod przewodnictwem prof. Irminy Aksamitowska z Katedry Ubioru łódzkiej ASP oraz prof. Zbigniewa Garbarza z Katedry Wzornictwa, Technologii Obuwia i Odzieży Politechniki Radomskiej, nagrodziły 14 produktów.
Złotym Medalem NEXT SEASON zostały nagrodzone wysokiej jakości elementy odzieży wyprodukowane przez firmy Folstop, Tradex i Kumi, natomiast Złote Medale BTS przyznano firmom Faber, Glanzbut, Ren But, Ivancica, Boca, Amalteja, Łukbut oraz Garbarni Nadarzyn. Uznanie Sądu Konkursowego zyskały również dwa artystyczne projekty obuwia powstałe w Katedrze Wzornictwa, Technologii Obuwia i Odzieży Politechniki Radomskiej.
Najlepsze strony o modzie w polskiej przestrzeni internetowej zostały nagrodzone w konkursie Fashion Website Awards.

Z wybiegu do butików

Centrum targowych wydarzeń była tętniąca życiem przestrzeń dookoła centralnego wybiegu. Dzięki pokazom handlowym, które odbywały się tam każdego dnia targów, obecni na targach handlowcy oraz zaproszeni goście i przedstawiciele mediów mogli podziwiać nowe kolekcje odzieży, obuwia i bielizny w pełnej krasie. Pierwszego dnia targów, podczas wieczornego spotkania branży, w spektakularnie oświetlonej Alei Lipowej pomiędzy pawilonami 7 i 7A odbyło się modowe show z udziałem modelek. Zaprezentowane zostały premierowe kolekcje młodej projektantki Agnieszki Kawali-Surmie. Spójności kolekcji dodały obuwie marki Menbur oraz torebki Boca.

Kolejna edycja targów mody w Poznaniu odbędzie się w już w dniach 1-3 marca 2011 roku. Będzie to wydarzenie jeszcze większe, niż jesienne targi mody, złożone z pięciu salonów: odzieżowego, obuwniczego, bieliźnianego i tekstylnego oraz salonu szybkiej mody, w którym zaprezentują się także młodzie projektanci w ramach projektu Future.

Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne