bieliźniarstwo i pończosznictwo

Targi mody - wrzesień 2008

23.10.2008 19:25 (4234)

4 września zakończyły się największe w Polsce targi mody. Przez trzy dni – 2-4 września 2008 – Poznań żył modą. Podczas pięciu wydarzeń targowych (Targi Tkanin, Odzieży i Dodatków Tex-Style, Salonów Kontraktacji: Next Season, Body Style i Special Days oraz Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych) na stoiskach wystawców oraz podczas pokazów mody zaprezentowanych zostało ponad 700 marek odzieży damskiej, męskiej dziecięcej, mody okazjonalnej, bielizny i mody plażowej oraz szerokie spektrum obuwia, odzieży i galanterii skórzanej oraz akcesoriów, dodatków i biżuterii. Wystawcy oferowali również tkaniny, dzianiny, dodatki krawieckie i pasmanteryjne, elementy wyposażenia sklepów, nowe wzory skór, dodatków obuwniczych i kaletniczych, jak również nowości w maszynach dla branży odzieżowej i obuwniczo-skórzanej.

reklama

Targi odwiedziło blisko 9000 gości z 24 krajów, głównie z Polski, Czech, Niemiec, Litwy, Rosji, Ukrainy, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Włoch. W gronie zwiedzających można było zauważyć m.in. Grażynę Hase – projektantkę i stylistkę, Bernarda Forda Hanaokę – projektanta mody męskiej oraz Tomasza Jacyków
– stylistę i konesera mody. Na targach akredytowało się ponad 160 dziennikarzy, wśród nich przedstawiciele redakcji czasopism branżowych, gazet codziennych, stacji telewizyjnych – Dzień Dobry TVN, Co za tydzień TVN, TVN 24, TVP Poznań, WTK, TV Biznes, Telewizja Europejska EuroNews.

Kontraktacje kolekcji na wiosnę i lato 2009
Nowy, bardziej czytelny układ ekspozycji w ramach Salonów Kontraktacji ułatwił orientację w ofercie wystawców. Organizatorzy stworzyli obszary dedykowane poszczególnym segmentom mody.
Z kolekcjami prezentowanymi w Salonach Kontraktacji: Next Season, Body Style, Special Days zapoznało się ponad 4000 polskich i zagranicznych handlowców, głównie osób decyzyjnych, gotowych składać zamówienia już podczas targów.
Siódma edycja Salonu NEXT SEASON była największą z dotychczasowych. Salon zgromadził 130 wystawców, część z nich już teraz sygnalizowało chęć udziału w kontraktacjach w marcu 2009.
Wprawdzie przed targami wystawcy zapowiadali prezentacje 270 marek, jednak ostatecznie, handlowcy uczestniczący w Salonie mogli kontraktować blisko 300 polskich i zagranicznych marek odzieży ready-to-wear dla kobiet, mężczyzn i dzieci oraz akcesoriów i dodatków – nakryć głowy, torebek, biżuterii, szali i krawatów. Ofertę Salonu Next Season dopełniały kolekcje okazjonalne oraz komponenty do zdobienia sukni ślubnych i wieczorowych prezentowane w ramach Salonu Mody ślubnej, Komunijnej i Wieczorowej SPECIAL DAYS. W Salonie Bielizny i Mody Plażowej BODY STYLE handlowcy mogli kontraktowali kolekcje ponad 70 europejskich marek mody intymnej. Przeważały kostiumy kąpielowe oraz stroje i akcesoria plażowe. Licznie prezentowane były również kolekcje bielizny dziennej i nocnej, klasyczna bielizna bezszwowa, bielizna termoaktywna, sportowa i stroje active wear, bielizna ciążowa oraz wyszczuplająca, kolekcje skarpetek i rajstop. Podczas targów na polskim rynku zadebiutowały stroje kąpielowe włoskiej marki Grimaldi oraz nocna bielizna marki Velabella. Wśród nowości wystawcy zaprezentowali m.in. bieliznę o właściwościach antybakteryjnych, kosmetycznych i pielęgnujących skórę, bieliznę bezuciskową oraz stroje plażowe chroniące przed promieniami UV, funkcjonalne kostiumy pływackie odporne na działanie chloru.

Nie tylko biznes
Ekspozycji targowej towarzyszyło forum tendencji Nawigator Mody prezentujące w nowej, bardziej przejrzystej formule kierunki w modzie sezonów wiosna-lato 2009 oraz jesień-zima 2009/2010. Zmiany
w modzie męskiej na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat prezentowała wystawa „Męska dekada”.
Na targach swoją pra-premierę miała również wyjątkowa książka „Modą zaklęci – antologia polskich projektantów”. Wydarzenie było okazją do spotkania się z projektantkami młodego pokolenia – Eweliną Bogacz oraz projektanckim duetem Agata Zemełka i Anna Pirowska.
Podczas licznych seminariów poruszano zagadnienia dotyczące zwiększania obrotów sklepu poprzez odpowiednią ekspozycję towaru, kształtowania wizerunku marki, stron internetowych branży mody. Najwięcej słuchaczy zgromadziły jednak seminaria dedykowane zagadnieniom Visual Merchandisingu oraz tendencjom w modzie przyszłych sezonów. W ramach Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych największe zainteresowanie wzbudziły wykłady Lucio Righetto, włoskiego projektanta
i stylisty obuwia.

Mistrzostwa ludzi z pasją
W II Otwartych Mistrzostwach Polski Strima Open 2008 wystartowało 57 zawodników dostarczając widzom gigantycznych emocji. Międzynarodowe jury oceniało: czas, styl i jakość prasowania bluzki damskiej, spodni oraz żakietu. Tytuł Mistrza Polski Strima Open 2008 w czasie 9 minut 55 sekund wyprasował sobie Mariusz Wawrzynowicz (Ulitex Sp. z o.o.). Mistrz odebrał czek o wartości 10.000 PLN. Drugie miejsce i 5.000 PLN wywalczył Andrzej Najder (Pol-Jack – Łódź), trzecie miejsce i 3.000 PLN zabrała do domu Zofia Przybyszewska (Vector SA – Luboń. Wszyscy zawodnicy otrzymali dyplomy, a firmy finalistów Certyfikaty Mistrzowskiego Prasowania.
Nie mniej ekscytująca okazała się zorganizowana po raz pierwszy Liga Dziennikarzy. Przedstawiciele mediów walczyli o tytuł PRESS’owego Pogromcy Żelazka i wytwornicę pary Battistella Vaporbaby.
Do konkursu stanęło 9 dziennikarzy. Wygrała Elwira Trzcielińska z portalu Tutej.pl, która wyprasowała męską koszulę w 05:56,16 i zdobyła 58 punktów. Drugie miejsce zajął Dariusz Żurek (Moda Forum), trzecie – Katarzyna Burek (Spektrum).
Mistrzostwem wykazali się również: Agnieszka Spiegelhalter (czasopismo i portal Tendencje.pl), Rafał Wąsowicz (Echo Miasta, Poznań), Andrzej Wrzesień (czasopismo i portal moda.com.pl), Tomasz Jacyków (Dzień Dobry TVN), Elżbieta Cudnoch (wydawnictwo Promedia), Zbigniew Dębowski (Przegląd – Włókno, Odzież, Skóra).

Złoto dla najlepszych
Podczas wrześniowych targów mody prestiżowym Złotym Medalem MTP, stanowiącym symbol nowoczesności wzornictwa oraz jakości produktów, uhonorowanych zostało aż 31 produktów
– 17 na Targach Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych, 11 na Salonie Kontraktacji Next Season oraz po jednym na Targach Tkanin, Odzieży i Dodatków Tex-Style oraz Salonie Bielizny i Mody Plażowej Body Style. Po raz pierwszy Sąd Konkursowy nagrodził również kolekcję sukni ślubnych prezentowanych
w ramach Salonu Special Days. Złotym Akantem uhonorowano stoiska firm: Willi wystawcy targów Tex-Style oraz firmy MB Market wystawcy Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych.

reklama

Fiesta Mexicana
Po dwóch intensywnych dniach targowych wystawcy i zaproszeni przez nich goście mogli odprężyć się podczas Wieczoru Branżowego zorganizowanego w stylu meksykańskim. Wieczór poprowadził Samuel Felipe Rodrigues Pereira, zagrali Mariachi Los Amigos. Uczestnicy wieczoru chętnie korzystali z okazji by okiełznać byka rodeo oraz nauczyć się tańców latino. Wieczorne spotkanie było również okazją do kontynuowania rozmów w nieformalnej atmosferze.

Kolejna edycja Targów Tkanin, Odzieży i Dodatków TEX-STYLE oraz Salony Kontraktacji z kolekcjami na jesień i zimę 2009/2010 odbędą się w dniach 3 -5 marca 2009.

Body Style GABRIELA D wrz'08 Od lewej: Andrzej Najder, Mariusz Wawrzynowicz, Zofia Przybyszewska Targi Mody wrz'08 TOSiWS wrz'08 TOSiWS wrz'08 Lucio Righetto wrz'08 Next Season, firma Kontrast wrz'08 Next Season wrz'08 Special Days VENUS wrz'08 Tex-Style wrz'08
Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne