bieliźniarstwo i pończosznictwo

Triumph poszukuje najbardziej magicznego projektu bielizny

09.12.2007 20:55 (1030)

Studenci wydziałów projektowania mody z ponad 25 krajów – od Finlandii po R.P.A i od Japonii do Izraela – konkurują w pierwszej odsłonie konkursu “Triumph Inspiration Award” (TIA), stworzonego przez specjalistów w dziedzinie projektowania bielizny firmy – Triumph International. Studenci z prestiżowych szkół projektowania na całym świecie przystąpili do stworzenia kompletu bielizny damskiej – biustonosz na fiszbinach oraz majtki inspirując się mottem konkursu – „Fascynacja Kobiecością”.
Zwycięzca krajowego etapu konkursu automatycznie kwalifikuje się do finału międzynarodowego, gdzie będzie miał możliwość przedstawienia swojego projektu przed światowym jury. Zwycięzca finału międzynarodowego, który będzie wybrany latem 2008 roku przez ekspertów w dziedzinie projektowania, mody i mediów, otrzyma unikatową możliwość partycypowania w adaptacji i wdrożeniu do produkcji stworzonego przez siebie kompletu, przez zespół projektowy firmy Triumph a ponadto 15 000 Euro nagrody pieniężnej. Wylansowany w eliminacjach międzynarodowych produkt, będzie sprzedawany i prezentowany jako specjalna seria limitowana „Limitem Edition” w wybranych sklepach flagowych Triumph na całym świecie. Szczęśliwy laureat zdobędzie rozgłos oraz uznanie jako wschodzący talent, co jest rzadkością na początku kariery projektanta. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca będą nagrodzeni odpowiednio kwotą 10 000 Euro i 5 000 Euro.

reklama

W polskiej edycji konkursu biorą udział studenci szkół związanych umową z firmą Triumph International (Polska) Sp. z o.o., będący co najmniej studentami drugiego roku studiów.
Finał krajowy we wszystkich państwach uczestniczących w konkursie odbędzie się wiosną 2008 roku, wyłonieni zostaną finaliści etapu krajowego, którzy następnie przystąpią osobiście do finału międzynarodowego w Pekinie (Chiny).

Triumph International kładzie nacisk na inspirację i kreatywność zawartą w projekcie zarówno w finale krajowym jak i międzynarodowym a więc techniczna perfekcja nie będzie głównym motywem oceny.
Jan Rosenberg, Generalny Menedżer Międzynarodowej Sprzedaży i Marketingu w Triumph International, tłumaczy wybór motto projektowego następującymi słowami:
„Od ponad 120 lat Triumph projektował i produkował elegancką i modną bieliznę o mistrzowskim wykonaniu a naszą inspiracją zawsze byli ludzie noszący nasze produkty blisko swego ciała: kobiety. Kimkolwiek i gdziekolwiek mogą one być. Fascynacja Kobiecością jest punktem, od którego zaczynamy wszystkie nasze pomysły i czynności. Wierzymy, iż w roku inauguracji wspaniałe motto będzie
rzucało wyzwanie młodym projektantom wyzwalając ich potencjał kreatywności.
Triumph daje studentom szansę wolnej interpretacji motta projektowego i możliwość dodania własnych sugestii, co do prezentacji projektu kompletu pokazowego na finale krajowym jak międzynarodowym.

Triumph - TIA key - visual Logo Beijing

Triumph Inspiration Award jest pierwszym tego rodzaju konkursem. Chęć udziału w nim wyraziło już wiele prestiżowych szkół. W gronie uczestników są już m.in.: Central Saint Martin College w Londynie,- Wielka Brytania; ESMOD International Fashion Schools w Monachium,- Niemcy, oraz Oslo,- Norwegia; Nelson Mandela Metropolitan University of Technology w Port Elizabeth,- Południowa Afryka, Metropolitan South Institute of TAFE and Queensland University of Technology oba w Australii, a także De La Salle College of St Benilde School of Design and Arts w Manili,- Filipiny.
Szkoły mają wybór integrując konkurs w strukturę studiów bądź, wyrażając zgodę na uczestnictwo studentów w konkursie. Wymaganiem konkursu TIA jest wybranie opiekuna konkursu, który w imieniu szkoły będzie współpracował z Triumph International.
„Uważamy, iż konkurs projektowy jak ten, jest potrzebny w dziedzinie bielizny i jesteśmy pozytywnie zaskoczeni dużym zainteresowaniem okazanym konkursowi na całym świecie,” komentuje Jan Rosenberg. „ Z niecierpliwością oczekujemy nowych idei oraz koncepcji wniesionych przez młodych projektantów następnej wiosny i lata.”

Triumph International jednym z największych producentów bielizny na świecie . Firma jest reprezentowana w 120 krajach bazowymi markami Triumph®, sloggi®, Valisere® and HOM®. Triumph zatrudnia więcej niż 42,000 pracowników oraz osiąga obrót rzędu 2.4 miliarda CHF (2006).
Sonda
Jak często kupujsz nowy biustonosz?
raz w miesiącu i częściej
raz na dwa-trzy miesiące
raz na pół roku
raz na rok

 
Subskrybuj bezpłatny biuletyn

reklama
W bieżącym numerzeWydania archiwalne